Frusack není jen sáček, ale změna myšlení. Udržitelnost se nemá dělat jen na oko, říká Hana Fořtová v podcastu
„Když jsme s Frusackem v roce 2014 začínaly, slovo udržitelnost tehdy ještě rozhodně nebylo číslo jedna,“ vzpomíná v novém díle CzechCrunch Podcastu Hana Fořtová. Se svou spolužačkou Terezou Dvořákovou ale od začátku věděly, kam míří, teď za sebou mají necelý milion prodaných kusů, a hlavně už Frusack není jen znovupoužitelný sáček.
Témata ve společnosti se za poslední roky různě proměňovala, ale důraz na vyšší ochranu životního prostředí a s tím související omezovaní spotřeby plastů se stále více řeší napříč generacemi i průmyslovými odvětvími. A Frusack část této diskuze rozjel před lety i v Česku.
„Bez plastů se určitě neobejdeme, ale problémem je jejich nadměrná spotřeba. V některých případech totiž plasty vůbec nepotřebujeme, zatímco jindy je doopravdy nutné je použít. Je ale vlastně jedno, o jaký materiál jde – s každým se musí zacházet rozumně,“ přemítá v podcastu Hana Fořtová.
Novou epizodu CzechCrunch Podcastu si můžete pustit v přehrávači níže, stejně jako ve všech oblíbených podcastových aplikacích, včetně Spotify, Apple Podcastů a Google Podcastů:
O čem dalším byla v podcastu s Hanou Fořtovou řeč?
***
Devětadvacetiletá podnikatelka, která se před šesti lety rozhodla předčasně ukončit studia medicíny, aby se mohla pustit do rozvoje Frusacku naplno, dnes hovoří o svém byznysu jako o větší misi, dalece přesahující znovupoužitelný kompostovatelný sáček, kolem kterého se vše točí.
„Tehdy se nemluvilo o tom, že byl měl někdo třeba opakovaně používat obaly. Byly jsme tehdy pionýry, kteří o tématu začali mluvit, a teď se dostáváme do další fáze, kdy chceme, aby se lidé dívali, jaké produkty kupují a odkud pochází. To, že se něco tváří jakkoliv udržitelně a zeleně, ještě neznamená, že to takové skutečně je,“ říká Fořtová.
Sama nemá hraní si na udržitelnost jen tak na oko ráda ani u firem, které často různé „zelené“ aktivity skrývají například pod své CSR programy, třeba když jedou někam mimo firmu sázet stromy. „Do nedávné doby to stačilo, ale i na straně zákazníků je vidět, že chtějí po firmách něco víc. Udržitelnost by se měla dostat do samotného jádra podnikání,“ říká.
Přestože to může znít jako klišé, Hana Fořtová dnes říká, že Frusack už není jen produkt, ale změna myšlení. „Chtěli jsme zasít o těchto tématech povědomí a hned na začátku se to velmi dobře chytlo,“ usmívá se. Dnes Frusack i svůj přístup k podnikání a fungování rozšiřují do celého světa a mají před sebou americký trh, kde je takřka nekonečný potenciál.
O tom, jak složité bylo znovupoužitelný sáček, který skutečně dokáže zmizet z povrchu zemského, vyvinout, kolik jich dokáží vyrobit, kde všude se prodávají a také jestli je lepší si vzít v obchodě papírovou, nebo igelitovou tašku, hovoří Hana Fořtová v našem podcastu. Najdete ho online jak na Spotify, Apple Podcastech nebo Google Podcastech, tak ve svých oblíbených podcastových aplikacích.