Už nejsme jen e-shop s čočkami. České VašeČočky.cz prodávají už v 17 zemích a po celé Evropě se mění na Lentiamo

Peter BrejčákPeter Brejčák

vasecocky_jiri_urbanInsider

Foto: VašeČočky.cz

Jiří Urban, šéf e-shopu VašeČočky, který se rebranduje na Lentiamo

0Zobrazit komentáře

E-shopu VašeČočky.cz už kvůli rozšíření nabídky sortimentu a služeb nevyhovuje jeho název a po 12 letech od vstupu na trh proto přichází se zásadní novinkou. Od září zahájil rebranding na značku Lentiamo, s níž působí na třinácti trzích v Evropě, přičemž celkově je už v 17 zemích. Důvod je jednoduchý – portfolio internetového obchodu už neobsahuje jen kontaktní čočky, ale také například sluneční a dioptrické brýle nebo další služby, a proto dosavadní značka VašeČočky.cz neodpovídala potřebám firmy.

„V posledních dvou letech jsme významně rozšířili sortiment a služby. Otevřeli jsme kamennou optiku se službami optometristy, prodáváme sluneční i dioptrické brýle a veškeré příslušenství jak online, tak na prodejně. Náš průzkum ukázal, že pod značkou VašeČočky si lidé vybaví především kontaktní čočky. My chceme, aby si Lentiamo spojovali s celkovou péčí o oči,“ vysvětluje Jiří Urban, šéf VašeČočky.cz, budoucího Lentiama.

Jako další důvody pro využívání nové značky, jež vznikla spojením italských slov lenti (čočky) a ti amo (miluji tě), Urban označil nemalou finanční úsporu a možnost zapojení mezinárodního marketingu: „Napříč Evropou nás najdete pod různými jmény — na Slovensku VašeŠošovky, v Rakousku IhreLinsen a v Německu 321Linsen. Ve zbytku Evropy jsme známí pod značkou Lentiamo. Po sjednocení se budeme moci věnovat kampaním, které překračují hranice a cílí na zákazníky napříč Evropou.“

vasecocky-obchod

Kamenná prodejna VašeČočky.cz v Praze

Pod novou značkou bude e-shop v České republice natrvalo fungovat od 10. prosince. V příštím roce pak proběhne rebranding na Slovensku, později na německém a rakouském trhu. Internetový obchod si pomocí nové značky slibuje lepší vyjádření vztahu nejen k čočkám kontaktním, ale i těm brýlovým.

Souběžně s tím přejmenuje i svou kamennou optiku v Křemencově ulici v Praze a stejně se budou jmenovat také všechny následující optiky, pro které společnost aktuálně hledá prostory v Praze, Brně, Bratislavě, Bukurešti a Sofii.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Optiky jsou pro nás způsob, jak nabídnout naším zákazníkům lepší služby a posílit důvěryhodnost a známost značky. Zároveň ale chceme, aby byly výdělečné samy o sobě,“ popisuje Urban pro CzechCrunch s tím, že pražská kamenná optika je už v černých číslech a nebýt jarního lockdownu, dostala by se na ně už o pár měsíců dříve.

„Uzavření obchodů nejvíc ublížilo naší kamenné optice. I když optiky mohly být otevřené – a naše většinu času byla –, lidé stejně odložili veškeré neakutní nákupy a prodeje na optice nám značně klesly a prodloužili dobu, než se optika dostala do černých čísel,“ prozrazuje Urban.

Rozšiřování portfolia vlastních značek

Do konce letošního roku plánuje e-shop rozšířit sortiment vlastních produktů o další tři, které tak doplní například vlastní roztok na čočky, kterého VašeČočky prodají víc než jakéhokoliv jiného ze své nabídky, nebo samotné kontaktní čočky nabízené pod privátní značkou Lenjoy.

„Jejich prodeje výrazně stoupají. V současné době máme cenově dobře dostupné jednodenní a měsíční čočky. Oba produkty jsou už druhými nejprodávanějšími čočkami ve svých kategoriích a vypadá to, že brzy budou první. Teď dokončujeme přípravu dalších dvou produktů Lenjoy – tentokrát v kategorii nejkvalitnějších čoček,“ prozrazuje Urban.

vasecocky

Foto: VašeČočky.cz

E-shop VašeČočky.cz prochází rebrandingem na Lentiamo

E-shop vidí velkou příležitost také v prodeji dioptrických brýlí. Jejich online prodej se VašeČočky pokusily co nejrychleji spustit během jara, aby zákazníkům, kteří je potřebovali a nemohli (nebo nechtěli) absolvovat cestu do optiky, nabídly alternativní způsob nákupu. V rámci dalšího zjednodušování nákupu aktuálně e-shop programuje nástroj, jež změří pupilární distanci.

„U dioptrických brýlí je Česká republika trochu pozadu za západními zeměmi. Například v Německu je zcela běžné nakupovat i dioptrické brýle na internetu. U nás tento způsob prodeje teprve začíná,“ popisuje Urban s tím, že sluneční brýle se na internetu v tuzemsku nakupují už běžně.

„Miliarda není naším hlavním cílem. Chceme být profitabilní.“

Společnost Maternia, jež e-shop provozuje, loni dosáhla na tržby ve výši 670 milionů korun bez DPH, rok předtím se dostala na úroveň 610 milionů. Až 88 % z toho aktuálně pochází ze zahraničních trhů, mezi největší odbytiště patří Německo a Itálie, podíl tuzemska na celkových prodejích přitom dlouhodobě klesá.

Cílem Maternie, potažmo celého Lentiama, je dostat podíl zahraničních tržeb až na 92 procent do konce příštího roku a zároveň zvýšit počet zákazníků ze současných 900 tisíc na jeden milion. Koronavirová krize přitom e-shop ovlivnila podobně jako další e-commerce hráče. V začátcích se zákazníci hodně předzásobili a ve většině zemí tak padaly rekordní tržby, po červnovém rozvolnění opatření a uklidnění šly prodeje dolů.

tomas_braverman_ceo_heureka1

Přečtěte si takéHeureka v Česku poprvé na nákupech. Miliony korun posílá do projektu Testuj.to, díky kterému získá ještě více recenzíHeureka v Česku poprvé na nákupech. Miliony korun posílá do projektu Testuj.to, díky kterému získá ještě více recenzí

„Lidé si ověřili, že internetového obchody normálně doručují, byli hodně předzásobení z jara a tolik nenakupovali. Významně nás podržel prodej slunečních brýlí, který rostl krize-nekrize. Letos jsme jich prodali víc než dvakrát tolik, co loni,“ říká Urban a na otázku, kdy e-shop překoná magickou hranici tržeb na úrovni jedné miliardy korun, reaguje s dovětkem, že firma se snaží naplňovat spíš jiné cíle.

„Miliarda není naším hlavním cílem. Chceme být profitabilní a zároveň přinášet co největší hodnotu naším zákazníkům — v podobě kvalitních produktů a služeb na našem internetovém obchodu nebo prostřednictvím sítě optik, kterou budujeme. Věříme, že tímto přístupem se nám podaří miliardy dosáhnout už poměrně brzy, ale jak jsem říkal, není to náš primární cíl,“ uzavírá Urban.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Nové Apple Watch a iPady hrají barvami. Poprvé přichází i levné hodinky a iPad Air s přelomovým čipem a bočním Touch ID

Michal MarekMichal Marek

watch-ipad4

Foto: Apple/CzechCrunch

Apple odhalil Apple Watch Series 6 i nové, barevné iPady Air

0Zobrazit komentáře

Apple si dnes odbyl svou pravidelnou a vždy napjatě očekávanou zářijovou prezentaci hardwarových novinek. Každoroční svátek pro všechny fanoušky Applu však letos poměrně výrazně poznamenala aktuální pandemie, která tradiční keynote proměnila v předtočenou produktovou show bez diváků, ale hlavně lidem upřela nový iPhone 12, který Apple prozatím v souladu s posledními zvěstmi nepředstavil. To ale neznamená, že jsme se nedočkali zajímavých novinek.

Během prezentace Tim Cook a jeho kolegové i kolegyně představili nové Apple Watch, nové iPady a v neposlední řadě i nový balíček služeb za jediné předplatné. Pojďme ale hezky popořadě. První na scénu přišly chytré hodinky Applu, kterým se podle všeho velmi daří, a při sledování dnešní keynote bylo evidentní, že hned dva nové modely se mají postarat především o to, aby se řady uživatelů Apple Watch ještě rozšířily.

Nový vlajkový model Apple Watch letos dle očekávání nese přídomek Series 6 a jak je u Applu v posledních letech dobrým zvykem, novinky tohoto zařízení se točí primárně okolo zdravotních a fitness funkcí. Klíčovou funkcí Apple Watch Series 6 je totiž schopnost měřit hladinu kyslíku v krvi, což je jeden ze základních indikátorů zdraví a kondice.

apple-watch-series-6-x2

Foto: Apple

Apple Watch Series 6 přichází s funkcí měření kyslíku v krvi i novými řemínky

Nový senzor, který kombinuje červené a infračervené světlo, dokáže změřit okysličení krve již během 15 sekund a průběžně výsledky zaznamenává do aplikace Zdraví. Apple zároveň navazuje na své již rozběhlé zdravotnické studie s předními výzkumnými ústavy a díky této novince pomůže také s dalšími výzkumy, a to včetně studie, která má odhalit, zda se z hodnot okysličení krve nedá odhalit nákaza koronavirem ještě dříve, než se dostaví příznaky.

A když už jsme u senzorů, Apple Watch Series 6 mají také stále zapnutý výškoměr, díky kterému lze i třeba přímo na ciferníku neustále sledovat nadmořskou výšku, což mohou ocenit především outdooroví nadšenci.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Stejně jako každý rok i letos Apple Watch přináší nový čip, tentokrát s označením S6 a příslibem 20procentního nárůstu výkonu oproti loňské generaci. Výdrž baterie zůstává na stejných 18 hodinách, ale lze ji údajně plně nabít již během hodiny a půl.

Velkého vylepšení se dočkal displej, který v tzv. režimu always-on (tedy neustále zapnutý) vykazuje 2,5krát vyšší svit a i bez úplného rozsvícení tedy lépe zobrazí potřebné údaje i na ostrém slunečním světle. Bez plného probuzení displeje lze navíc nyní také přistupovat k notifikacím, otevírat Ovládací centrum, měnit ciferníky nebo pracovat s komplikacemi.

apple-watch-series6-blue

Foto: Apple

Apple Watch Series 6 přichází v nových barvách

apple-watch-series6-blue-back

Foto: Apple

Díky novým senzorům umí Apple Watch Series 6 měřit i hladinu kyslíku v krvi

Nové hodinky přichází rovněž v nových barvách. Základní, 100% recyklovaný hliníkový model je dostupný v šedé, stříbrné, zlaté či modré barvě, přičemž poprvé přichází také hodinky v „charitativní“ červené verzi (PRODUCT)RED, dále dorazila i verze z nerezové oceli ve zlaté či grafitové barvě a nejdražší variantou jsou hodinky z černého titanu. Keramika tedy letos chybí.

automobilist

Přečtěte si takéVýjimečné příběhy s vůní benzínu. Unikátními obrazy od Pavla Turka a Jana Rambouska se chlubí i Formule 1Výjimečné příběhy s vůní benzínu. Unikátními obrazy od Pavla Turka a Jana Rambouska se chlubí i Formule 1

Hodinky bude možné objednat již zítra a do prodeje dorazí v pátek. Startují na ceně 11,5 tisíce korun za menší, 40mm variantu a 12 290 korunách za 44mm variantu. Apple Watch Series 6 dorazí s již nainstalovaným watchOS 7, který přináší například funkci měření spánku, kontrolu mytí rukou, možnost sdílení ciferníků a podobně. Již od zítra navíc budou watchOS 7 moci instalovat i majitelé starších modelů hodinek.

Dostupnější Apple Watch SE

Co je ale zajímavé, Apple letos poprvé přišel také s dostupnějším modelem pojmenovaným SE, který přináší většinu funkcí „šestek“ i stejné tělo, ale přichází bez always-on displeje, s pomalejším čipem a dostupnější cenovkou.

Nové Apple Watch SE startují na necelých 8 tisících a Apple s nimi evidentně chce zaútočit na uživatele, kteří drahým Apple Watch zatím odolávají, nebo třeba uvažují o konkurenčních hodinkách, například od Fitbitu. Další cílovou skupinou pak mohou být děti.

apple-watch-se-x2

Foto: Apple

Apple letos poprvé představil i levnější model Apple Watch SE

Těm chce Apple ostatně hodinky na ruku dostat ještě další novinkou pojmenovanou Family Setup, která umožňuje Apple Watch aktivovat a „spravovat“ z jiného iPhonu – hodinky tak mohou používat i lidé, kteří nemají vlastní iPhone. Těmi mohou být právě děti, nebo naopak senioři, kteří tak mohou být snadno „pod kontrolou“ a v kontaktu se zbytkem rodiny.

Fitness+ a nový balíček Apple One

S novými Apple Watch souvisí i služba pojmenovaná Fitness+, díky níž mohou lidé cvičit za asistence zkušených koučů a udržovat se v kondici skrze různé činnosti od jógy, přes cvičení a posilování až po spinning.

Kouč uživatelům předcvičuje na obrazovce jejich oblíbeného zařízení a celý trénink je měřen skrze Apple Watch, přičemž měření aktivity je interaktivně zobrazeno i právě na obrazovce s cvičením.

Tato služba bude dostupná za cenu necelých 10 dolarů, ale zatím bohužel jen na velkých světových trzích, mezi které Česko nepatří. I Češi se ovšem jedné zajímavé novinky dočkají.

apple-one-1

Foto: Apple

Apple své služby poprvé nabídne v balíčku „Apple One“

Ještě během podzimu má dorazit nový balíček předplatných s názvem Apple One, který zahrne služby iCloud, Apple Music, Apple TV+ a Apple Arcade, a to za jednu akční cenu 285 korun. Za velmi příznivých 389 korun bude navíc balíček dostupný celé rodině.

Do zemí, kde bude dostupná právě i služba Fitness+ a Apple News+, firma Tima Cooka přinese také balíček Premier, který za 30 dolarů nabídne kromě čtveřice nám dobře známých služeb i právě tyto dvě navíc.

iPad s lepším čipem a přelomový iPad Air

Posledním bodem programu letošní zářijové keynote pak byly iPady, kterým Apple stále hodně věří a i jejich neustálým přibližováním k počítačům z nich pro studenty či kreativní profesionály činí zajímavou alternativu k Macům.

Dočkali jsme se nového základního iPadu, který dorazil již v 8. generaci a dle očekávání přináší primárně výkonnější čip A12. Ten Apple použil již u loňského Airu, ale pro základní iPad znamená malou revoluci, protože na něj vůbec poprvé přináší Neural Engine, který má doručovat až dvojnásobný grafický výkon.

ipad-8-x1

Foto: Apple

iPad 8. generace opět útočí primárně skvělým poměrem cena/výkon

iPad si zachová cenu předešlého modelu (9 990 korun za základní verzi) a stejně tak i jeho vnější šasi. Nový tablet tedy přináší totožné tělo, Lightning, Touch ID v rámci tlačítka Home a bude pasovat do stejného příslušenství, jaké bylo využíváno s loňským modelem.

O to zajímavější je tedy druhý představený iPad, respektive iPad Air, který se opět o něco přibližuje profesionálnímu modelu Pro a řadu uživatelů může zaujmout již na první pohled. Nový Air totiž přichází s viditelně menšími rámečky okolo displeje, které zapříčinily mimo jiné i to, že Touch ID vůbec poprvé ustoupilo na bok zařízení, a má větší 10,9palcový Liquid Retina displej s rozlišením 2360 x 1640 pixelů.

ipad-air2020

Foto: Apple

Nový iPad Air se přibližuje iPadu Pro a hraje novými barvami

Pravý klenot se ale dle Applu nachází uvnitř zařízení, kam prý firma napasovala nejpokročilejší čip, který kdy vyrobila. Ten je sestrojen 5nm technologií, má 6 jader a 11,8 miliardy tranzistorů. Novinka s označením A14 Bionic má proto přinést o 40 procent vyšší výkon než poslední Air a lepší grafiku. A co je velmi zajímavé, Air mění konektor a z Lightningu přechází na USB-C, čímž opět kráčí ve šlépějích dražšího modelu Pro.

Nový iPad Air má do prodeje přijít v říjnu, začne na ceně necelých 17 tisíc korun a jak zástupci Applu nezapomněli v rámci keynote zdůraznit, jedná se nejen o výkonný, ale také nejbarevnější iPad. Kromě tradiční šedé a stříbrné barvy bude tablet k dispozici také v růžově zlaté, zelené a blankytně modré.