Velkolepý návrat do Lost Heaven. Vychází očekávaný remake české herní klasiky Mafia ve 4K a s dabingem
Je možná paradoxní, že ve světě nejznámější česká hra se odehrává ve fikčním městě ve Spojených státech. Zároveň však úspěch Mafie ukazuje schopnost zdejších vývojářů a umělců se s nadšením vydat do exotického prostředí a uvést do něj poutavý, věrohodný příběh. Právě v těchto aspektech má podle všeho excelovat vycházející remake této legendární gangsterky.
Příběh Tommyho Angela má přinejmenším v českém herním světě snad stejnou váhu jako příběh Travise Bicklea z filmového Taxikáře. Sestup z nepříliš lukrativní dráhy řidiče taxi do života mimo zákon je sice v obou případech velmi odlišný, postavy ale sdílejí silné pouto, jaké si dokážou s publikem vytvořit.
Remake první Mafie z roku 2002 tedy stojí před nelehkým úkolem – pokusit se v moderním grafickém zpracování vydat ve stopách klasiky, ale zároveň ji stejně poutavým způsobem rozšířit. Definitivní edice, která vychází měsíc po původně plánovaném termínu, tato očekávání do velké míry naplňuje. Hráči si totiž mohou svět užít ve velkolepém audiovizuálním zpracování a spolu s Tommym se do něj ponořit hlouběji než kdy dříve.
U některých mohl vlnu nejistoty vyvolat komentář jednoho z původních tvůrců hry Daniela Vávry, který ji před lety prodal a o připravované nové verzi vůbec netušil. Remaky čehokoliv s sebou navíc většinou nesou otázku, zda je jejich existence vůbec vyžádaná a zda přináší něco nového. Většina reakcí na obě tyto otázky odpovídá kladně.
Nové zpracování ve všech směrech
V základu těchto odpovědí stojí ty nejzjevnější prvky: Lost Heaven vypadá s aktualizovanými texturami ve 4K skvěle a těm nejnáročnějším poskytne i vysoký realistický kontrast díky HDR. Stejně poutavý je zvuk, který se dočkal nově nahraného soundtracku a také českého dabingu s většinou původního obsazení.
České hlasy postav opět potěší především fanoušky původní hry a ty, kteří se nechtějí soustředit na překládání v hlavě nebo čtení textu. Budou se přitom muset vypořádat s několika technickými nedokonalostmi, za kterými může stát i složitý proces nahrávání v době pandemie. Naopak žádné známky náročného období nejeví hudba, která se z většiny nahrávala v Praze už loni, ale úvodní skladba byla zaznamenána až letos.