Český startup Fidoo zbavuje vopruzu s papírováním ve firemních financích. Letos jím proteče přes miliardu korun
Navzdory tomu, že bezpapírová budoucnost je tématem již několik let, mnoho firem si ji pořád ve své praxi nedokáže plně představit. Stále totiž nemají vyřešenou digitalizaci ani těch nejzásadnějších oblastí, jako je práce s účtenkami nebo cestovní doklady, a jednotliví zaměstnanci musí běhat přes několik pater, aby si všechno nechali schválit a nakonec odevzdali v účtárně.
Takové zkušenosti u skleničky zázvorové limonády popisuje Petr Herzmann, který se už několik let z pozice spolumajitele a provozního ředitele věnuje rozvoji společnosti Fidoo spadající do skupiny Direct. A právě s těmito zmiňovanými problémy se jim fintechový projekt snaží co nejvíce pomoci – aby se firmy mohly v klidu soustředit na činnosti, kvůli kterým vznikly.
Při otázce, proč je Fidoo na trhu, má tak Herzmann připravenou jasnou odpověď: „Děláme bezpapírování ve firemních financích. Tenhle novotvar jsme vymysleli s kolegy a vycházeli jsme z toho, že papírování je prostě vopruz. Firmy proti němu bojují, protože se chtějí soustředit na svůj core byznys. My jim v tom chceme pomoci.“
Dvaačtyřicetiletý manažer hned dodává, že nejde o zbavení se papírů jako takových, ale o eliminaci činností, které nikdo nemá ve firmě rád. Ať už jde o vyplňování tištěných formulářů nebo třeba opisování transakcí z bankovního výpisu.
„K bezpapírové budoucnosti se tak dostáváme, ale pomalu, protože hlavně oblast firemních financí je relativně konzervativní. Jde o hodně komplexní téma, a tak aby nějaké řešení firmě pomohlo, musí pokrýt všechny případy a zbavit co největšího množství papírování. Je ale vidět, že to trend je a firmy se do toho chtějí pouštět,“ přibližuje Herzmann s tím, že dnes Fidoo využívá více než 900 firem se 17 tisíci uživateli a aktuálně je v oběhu téměř 15 tisíc platebních karet.
Řešení Fidoo stojí na mobilní aplikaci pro zaměstnance ve spojení s vlastními firemními kartami. Díky tomu například po platbě kartou probíhá zpracování účtenky výrazně jednodušeji než s papírem – po zaplacení zaměstnanci přijde na telefon push notifikace, účtenku vyfotí, rovnou v aplikaci pošle na schválení nebo do účtárny a dál se nemusí o nic víc starat.
Podobné use-casy lze najít právě i ve zmiňovaných cesťácích nebo u hotovostních pokladen s příjmovými a výdajovými doklady. „Ve všech těchto oblastech zjednodušujeme agendu, klientům šetříme čas i nervy. Mohou se tak věnovat podstatnějším věcem,“ věří Herzmann.
Loni přes Fidoo proteklo téměř 1,5 miliardy korun
Monetizační model Fidoo stojí na měsíčním poplatku za uživatele, příjmu z karetních transakcí a kurzových přirážkách za transakce v zahraniční měně. „Nejsme jako Revolut, nemáme úplně nejnižší kurz, to ale není náš prodejní model. Vůči klientům jsme i tak féroví a pořád máme kurzové přirážky o jeden až dva procentní body nižší, než je běžná nabídka na trhu,“ říká Herzmann.
Fidoo má aktuálně tři příjmové pilíře rozdělené přibližně na třetiny, a proto je do velké míry závislé také na obratech, které jeho klienti přes karty zaplatí. Loni skrze Fidoo prošlo 1,45 miliardy korun, letos kvůli omezenému cestování a nárůstu práce z domova očekává obrat ve výši 1,1 miliardy.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.