Další obrovský exit z Česka. Automatizační platformu Integromat kupují za miliardy korun Němci

Peter BrejčákPeter Brejčák

ondrej-gazda

Foto: Integromat

Ondřej Gazda, spoluzakladatel a CEO Integromatu

0Zobrazit komentáře

Automatizace v podstatě jakýchkoliv činností je velkým trendem posledních let, což se teď podepsalo na dalším velkém exitu tuzemského startupu. Sedmiletou automatizační platformu Integromat kupuje německý Celonis a výše transakce podle informací CzechCrunche překročila 100 milionů dolarů, tedy 2,3 miliardy korun.

Jedná se tak o další obří exit české firmy, když před měsícem oznámil prodej v podobných řádech jiný tuzemský startup Socialbakers. Zajímavostí na Integromatu je, že od svého založení v roce 2013 fungoval bez externích investic a dluhů, zároveň díky rychlému růstu dokázal být dlouhodobě ziskový.

„Tohle je velmi rychle rostoucí trh a my jsme zvyklí na každoroční dvojnásobný růst tržeb. Zároveň ale vnímáme obrovský potenciál naší technologie, která může společně s Celonisem definovat zcela nový rozměr pro systémy, procesy i lidskou práci,“ říká k akvizici Ondřej Gazda, CEO a spoluzakladatel Integromatu.

Česká platforma umí – zjednodušeně řečeno – propojit 500 různých nezávislých aplikací a služeb, které by jinak nebyly schopné navzájem komunikovat. Díky tomu svým více než 375 tisícům uživatelů u 10 tisíc zákazníků umožňuje automatizovat úkoly, které by jinak museli složitě zadávat přes různá rozhraní, nebo je museli dělat ručně.

integromat1

Foto: Integromat

Tým českého startupu Integromat

„Chápeme, jak uživatelsky přívětivá a jednoduchá musí automatizace být, aby byla široce přijata v rámci firmy. Náš ohromný růst je jen důkazem, že existuje enormní poptávka po novém a zcela odlišném prostředí pro automatizaci,“ doplňuje Gazda, jenž v Integromatu držel podíl s dalšími pěti společníky.

Jako konkrétní příklad fungování z praxe Integromat zmiňuje globální e-shop, jenž si pomocí něj automatizuje proces, kdy zákazník v jedné zemi vytvoří objednávku, ta následně putuje přepravci, vytvoří se číslo zásilky a to je doplněno do dané objednávky. Na konci zákazník dostane formou SMS nebo e-mailem informaci o kompletní objednávce a může v pohodlí sledovat, jak k němu jeho zboží míří.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Složitost systémů způsobují především rigidní a fragmentovaná IT prostředí v kombinaci s neschopností propojit a automatizovat procesy, chod aplikací a systémů. Díky Integromatu můžeme našim zákazníkům pomoci zvolit úplně odlišný přístup a automatizovat intuitivně podle jejich potřeb,“ říká Alex Rinke, jeden ze zakládajících ředitelů Celonisu.

Integromat bude i po akvizici nadále fungovat nezávisle pod brandem Integromat by Celonis. Německý gigant a lídr na poli digitální analýzy procesů, jehož aktuální valuace se pohybuje kolem 2,5 miliardy dolarů, plánuje české řešení implementovat do své nové platformy pro řízení strategie procesů.

Akvizice tak spojí dvě rychle rostoucí firmy, jež umožní zákazníkům vytvářet jednoduché automatizace napříč stovkami systémů, které lidé používají při každodenní práci. Akvizice Integromatu, jeho technologií a zaměstnanců je úplná s tím, že ve firmě zůstává ze šestice původních zakladatelů spolu s Gazdou také technický ředitel Patrik Šimek.

Vstříc zákazníkům i e-shopům. PPL zavádí novou službu, díky níž bude vracení balíků snadnější a daleko rychlejší

ppl-auto

Foto: PPL

Depo a dodávka logistické společnosti PPL

0Zobrazit komentáře

Objednané zboží nesedí, nevypadá jako na obrázku nebo neudělalo takovou radost, jakou jste od dárku předpokládali? Ve většině případu je nutné na vlastní náklady vše zabalit a e-shopu zaslat zpět. Najdou se však i takové výjimky, které myslí na co možná největší komfort zákazníka a již dopředu mu pomocí předtištěné zpětné etikety umožňují zboží bezplatně a rychle zaslat zpět.

Zpravidla to nabízí e-shopy s oblečením, které věří, že díky jednodušší možnosti vrácení zákazník riskne nákup i případně nesedícího kousku. Mezi ně patří třeba About You nebo Zalando. Již brzy by však mohli zpětnou etiketu, která bývá dlouhodobým standardem i u Amazonu, nacházet u svých zásilek zákazníci většiny e-shopů, které odesílají zboží právě skrze PPL.

To totiž zavádí novou službu pod označením PPL Parcel CZ Return, která – jak uvádí server ChannelWorld – umožní maloobchodníkům vybavit každou jejich zásilku zpětnou etiketou, Podle PPL, bývalé české společnosti, jež dnes spadá pod skupinu Deutsche Post, vychází nová služba vstříc nejen zákazníkům, ale i samotným e-shopům.

ppl-balik

Foto: PPL

Balíky v depu logistické společnosti PPL

Množství zboží objednávaného online totiž neustále narůstá, což vytváří jak větší tlak na přehlednost v procesu dodávek, tak důraz na zevrubnější kontrolu přijímání vráceného zboží a komunikaci se zákazníky. „Obchodníci si v naší webové aplikaci můžou zvolit tisk zpětné etikety, kterou následně vloží do odesílaného balíku. Pokud zákazník není se zbožím spokojený, stačí, aby etiketu nalepil na ten samý balík a odevzdal ho na jednom z našich 2 000 podacích míst – PPL Parcelshopů,“ vysvětluje Milan Loidl, marketingový manažer PPL CZ.

Podle průzkumů, které si nechalo PPL vyhotovit v průběhu ledna letošního roku, počet vratek každoročně roste o desítky procent. Objednané zboží dnes odesílá zpět prodejcům celkem 39 % českých kupujících, přičemž až 25 % využívá balíky pro navrácení nevyhovujícího zboží, zbylých 14 % prostřednictvím balíků zboží mění za jiné.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Dosud jsme vrácení zboží realizovali pouze s vybranými e-shopy, bez jednotného řešení. Nyní tuto možnost dáváme všem online obchodům, které s námi spolupracují. Službu jsme zároveň navrhli tak, aby byla maximálně uživatelsky přívětivá,“ dodává Loidl.

Zda ji e-shopy nabídnou svým zákazníkům zdarma, nebo využití této služby podmíní určitým poplatkem, bude záviset přímo na prodejcích. Stejně tak může prodejce určit, zda zákazník může balík předat objednanému řidiči, nebo jej má zanést na některý z 2 113 parcelshopů nacházejících se na území Česka. Maximální váha vraceného balíku je stanovena na 31,5 kilogramu a cena za tuto službu se pohybuje od 115 do 290 korun včetně DPH.