Jan Barta a spol. kupují za desítky milionů Mobilní rozhlas. Komunikační nástroj pro obce chtějí vystřelit do světa

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

ondrej-svrcek1

Foto: Neogenia

Ondřej Švrček, zakladatel Munipolisu

0Zobrazit komentáře

Mobilní rozhlas byl od svého začátku velmi užitečným nástrojem pro starosty a samosprávy obecně, kterým umožňoval snadnou a přímou komunikaci s občany. V posledních krizových měsících pak svůj potenciál rozvinul naplno. „Vrací se nám roky tvrdé práce. V době krize rozesíláme stovky tisíc zpráv denně,“ říkal v březnu jeho šéf Ondřej Švrček.

Roky tvrdé práce se teď zakladateli Mobilního rozhlasu nevrací jen v pocitu z dobře odvedené práce, která reálně pomáhá stovkám tisícům lidí od Aše až po Jablunkov. Švrček totiž prodává většinu svého podílu investiční skupině Pale Fire Capital (PFC), která má s firmou velké plány. Transakce za vyšší desítky milionů korun má Mobilnímu rozhlasu dodat globální rozměry.

„Máme ambici vytvořit z Mobilního rozhlasu nejužitečnější digitální nástroj pro komunikaci státní správy, ale také nastartovat revoluci ve změně přístupu k chytré komunikaci v mnoha zemích. Nejen obcím nabízíme komplexní komunikační službu s jednoduchým onboardingem a sdílenou databází smart kontaktů na obyvatele. To je světově unikátní,“ uvádí David Holý z PFC.

Trojice investorů Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý, seskupení v Pale Fire Capital, dosud v projektu vlastnila 10 procent. Nově jim patří již 80 procent, přičemž zbylou pětinu si rozdělí Ondřej Švrček (16,55 %) a klíčoví zaměstnanci, obchodní ředitel Ivan Kosturák, Ondřej Fendrych a Martin Roučka. Švrček bude nadále působit v roli CEO a tvůrce vize a spolu s ním zůstává i celý tým.

pale-fire-capital-min

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Dušan Šenkypl, David Holý a Jan Barta z Pale Fire Capital

Cíle velké investice jsou dva – dokončit poslední etapy vývoje celé digitální komunikační platformy, kterou dnes využívá už tisícovka českých obcí, a výrazným způsobem urychlit cestu za hranice. Expanze se má uskutečnit již pod novou globální značkou, která sice zatím zůstává tajemstvím, ale smysl produktu se měnit nebude.

Mobilní rozhlas chce i spolu s novým většinovým vlastníkem stavět na jednoduchosti a digitalizaci celé komunikace, ať už jde o samosprávy nebo třeba státní správu. Možnost „mluvit“ v digitálním světě přímo ke svým občanům, například prostřednictvím notifikací či samotné mobilní aplikace, se ukázalo i v koronavirové krizi jako klíčové.

Chytrou a moderní formu komunikace využívají největší města včetně pražských, brněnských nebo ostravských městských částí, ale také nejmenší tuzemské obce. Mobilní rozhlas za svou historii rozeslal již 22 milionů zpráv, přičemž počet registrovaných občanů překročil 450 tisíc. Zdaleka to ale není jen o posílání zpráv a důležitých upozornění.

„Naše tempo inovace nepolevuje, nadále prošlapáváme cestu hned na několika frontách – od tvorby databáze chytrých kontaktů, která je jedním z hlavních pilířů Mobilního rozhlasu, přes napojení většiny standardních komunikačních nástrojů samospráv pod jednu střechu po vývoj ambiciózní ‚sociální sítě‘ určené pro sdílení obecních a sousedských informací, kterou představíme ještě do konce letošního roku,“ vypočítává Ondřej Švrček.

Plány jsou pro příští rok také jasné. „Již v roce 2021 bychom chtěli, aby Mobilní rozhlas využívala třetina samospráv v Česku, do tří let chceme, aby náš projekt dal vzniknout celoevropským standardům pro smart komunikaci,“ doplňuje zakladatel projektu. V portfoliu investorů z Pale Fire Capital se Mobilní rozhlas připojuje k firmám jako Aukro, Favi, Semantic Visions, Agdata či nejnověji LitFin.