Nový byznys model, stejný záměr. Explorio Františka Peterky se poučilo z chyb a příští rok cílí až na 20 milionů
Svůj byznys model přemění téměř k nepoznání v prvním roce fungování řada nových projektů. Značných změn se nevyvarovala ani zážitková platforma Explorio Františka Peterky, který stojí například za projektem Driveto. Byť prvotní myšlenka projektu zůstává neměnná, byznysová stránka, jak toho dosahovat, je trochu odlišná.
Když František Peterka před rokem oznámil spuštění své nové služby, její byznys model byl vcelku jednoduchý. Cílem bylo nabízet balíčky ubytování a zajímavých aktivit pro rodiny s dětmi, což se však časem ukázalo být poněkud problematické.
„Hoteliérům se sice náš nápad líbil a nebyl problém vytvořit nějaký byznys model, ale narazili jsme na to, že jsme byli příliš malí, než abychom nabídli něco navíc. Takže by to dopadlo tak, že bychom vždy uzavřeli nějakou smlouvu na základě procentuální provize jak s ubytovacími zařízeními, tak s poskytovateli aktivit a koordinovali bychom to přes telefonáty,“ vysvětluje František Peterka, který založil i web Proděti.cz
O zákazníky přitom nebyla nouze. Hned při spuštění projektu v říjnu minulého roku jich na web přišlo 27 tisíc, ovšem odrazovala je doba vyřízení celého pobytu. „Dnes musí být vše vyřízeno prakticky v rámci jednoho kliku a my jsme nebyli schopni takovou cestou rychle a efektivně dostatečnou nabídku na našem webu sestavit. Kostrbatý byznys model fungoval tak, že klient něco na našem webu objednal, my jsme po obdržení objednávky začali obvolávat naše partnery a až poté jsme klientům poslali potvrzovací e-mail – často během desítek minut, ale někdy až během dvou či tří dnů,“ přibližuje zakladatel Exploria.
Proto Explorio ještě před první vlnou koronaviru spustilo nový byznys model, v němž si poskytovatelé ubytování nabíjejí kredit, za který si kupují kliknutí, prostřednictvím kterých se k nim dostanou hosté. Samotná rezervace se ovšem odehrává přímo na stránkách ubytování, aby mohl poskytovatel ubytování se zákazníkem nezávisle komunikovat.