Pevnější, ekologičtější a z bambusu. Iron Man, Gwyneth Paltrow a další hvězdy posílají miliony dolarů do toaletního papíru
Některé produkty jsou atraktivní, jiné nutné. Toaletní papír, alespoň pokud nežijeme v Japonsku nebo nepoužíváme bidet, by většina zařadila do druhé kategorie. V době stále výraznějšího environmentalismu ale i ten nejbanálnější každodenní objekt může představovat příležitost k významnému zlepšení. Celebrity jako Robert Downey Jr. nebo výkonný ředitel Uberu proto investují do firmy vyrábějící toaletní papír z bambusu.
Třeba si ani nemusíme uvědomit, jaká je naše spotřeba jednoho ze základních hygienických prostředků. Je to zkrátka něco, co denně potřebujeme, alternativa de facto neexistuje a nanejvýš se tak snažíme papíru nepoužívat více, než je nutné. Na trochu vyšší úrovni stojí preferování výrobků z recyklovaných materiálů, které mohou mít menší dopad na životní prostředí.
Čím dál častěji se ale objevuje toaletní papír, jehož výroba v žádném bodě nevyžaduje kácení stromů. Zdaleka ne jedinou, avšak momentálně nejdiskutovanější firmou nahrazující dřevo bambusem je Cloud Paper. Její mise pomáhat snižovat negativní dopad naší hygieny na přírodu získala tak velkou pozornost, že do ní investoval představitel Iron Mana, Ashton Kutcher, Gwyneth Paltrow, miliardáři Mark Cuban či zakladatel Salesforce Marc Benioff a další.
Prostřednictvím venture kapitálové firmy Greycroft do Cloud Paper poslali celkem tři miliony dolarů (zhruba 70 milionů korun), které mají posloužit pro rozšiřování již nastavených operací. K investici přitom pravděpodobně přispěl výrazný nárůst zájmu o toaletní papír způsobený panikou z vypuknutí pandemie. Americký startup prý v posledních měsících zaznamenal o 800 % více nových zákazníků než dříve.
Ačkoliv se skutečně jedná o projekt, který v současnosti vyrábí pouze tento jediný hygienický prostředek, podle všeho mu označení za startup odpovídá. Jeho zakladatelé Ryan Fritsch a Austin Watkins dříve pracovali v Uberu a logistickém startupu Convoy, vytvářející software pro optimalizaci kamionové dopravy. Cloud Paper vznikl jako byznys s okamžitým pozitivním vlivem.