Budoucnost gastronomie je online. Restauratéři podceňují sílu Google Map, říká Igor Třeslín ze Storyous
Gastronomie v posledních měsících nezažívá vůbec jednoduché období. Kvůli protipandemickým opatřením byly restaurace nuceny zavřít své provozy a hledat řešení, jak byznys udržet alespoň částečně v chodu. Východiskem se staly výdejní okénka, ale velká část podniků se přesunula i na internet a svěřila své jídlo primárně rozvozovým službám, v rámci kterých si oblíbené pokrmy zákazníci objednávali.
Mezi hlavní rozvozové služby, které na tuzemském trhu působí, jsou Dáme jídlo a Wolt. Právě tito hráči Čechům velmi dobře představili možnost, jak si snadno z pohodlí domova nebo kanceláře objednat jídlo přímo před práh, zatímco mohou jeho cestu proaktivně sledovat v aplikaci. Jak ovšem pandemické měsíce ukázaly (a stále ukazují), lidé se nechtějí spoléhat jen na podniky, od kterých rozváží Dáme jídlo nebo Wolt.
Nejen o tom mluvil během nedávné konference CzechCrunch Onlajn Igor Třeslín, který z pozice ředitele už pět let vede startup Storyous a vyvíjí technologie pro automatizaci celých gastronomických provozů. V červenci jsme s ním vedli velký rozhovor o tom, jak aktuální situaci na trhu vnímá a jak právě Storyous restauracím a hospodám pomáhá, a nyní se Třeslín podíval na budoucnost celého gastrosegmentu.
„Když si představíte, že 90 % našich zákazníků tvoří restaurace, kavárny a bary, které musely na začátku března zavřít, stáli jsme před velkým problémem. Nevěděli jsme, jestli nám naši zákazníci budou něco platit, nebo ne,“ přiznává počáteční jarní nejistoty Třeslín. Během krizového brainstormingu, který vedl se svým týmem, ale přišel na nápad, jak jeho zákazníkům (a dalším) zvýšit šance, aby pandemii překonali s co nejmenšími možnými ztrátami.