Česko-slovenský startup Sloneek nabírá miliony od Vision Ventures. Se svým personálním systémem míří do Evropy
Česko-slovenská čtveřice Václav Martin, Filip Lukáč, Peter Hložný a Milan Rataj měla ve svých začátcích touhu zrušit papírové žádanky o dovolenou a přinést tak trochu inovací do řízení dovolenkové agendy ve firmách. Tímto způsobem vznikla aplikace iDovolenka, kterou se podnikatelská partička následně rozhodla rozšířit o další funkce a současně ji přejmenovala na Sloneek.
S novým názvem a teď už jako online systém pro řízení personální agendy zejména v malých a středních podnicích Sloneek získal investici 350 tisíc eur (9,5 milionu korun) od slovenského venture kapitálového fondu Vision Ventures výměnou za dvacetiprocentní podíl ve firmě. Peníze poslouží především pro dokončení technologického přerodu aplikace, startup je ovšem použije i pro vstup na evropský trh.
„Vnímáme, že trendy změn v oblasti HR jako home office nebo digitalizace a automatizace procesů jsou ještě víc eskalované i z důvodu pandemie. Do této situace perfektně zapadá vize a řešení Sloneek, které umožňuje mnohem efektivnější a pohodlnější řízení lidských zdrojů,“ přiblížil pro CzechCrunch partner Vision Ventures Tomáš Bél. Fond nedávno investoval také do slovenské platformy pro týmové cestování NextRetreat.
Transformace ze systému pro řízení dovolených na širší řešení HR agendy byla představena začátkem letošního roku. Sloneek teď dokáže nabídnout agendu managementu absencí, docházku, plánování a tracking práce, management pracovních pomůcek, flow personální dokumentace, mzdové podklady a další podobné funkcionality.
V konkurenci mnoha dalších řešení nabízejících docházkové systémy se chce odlišit zejména jednoduchou implementací, která údajně probíhá do několika dní, a všeobecně komplexnějšími funkcemi, které na platformě fungují.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsSloneek má podle vyjádření pro CzechCrunch aktuálně kolem stovky klientů. Jako podstatnější ukazatel však firma vnímá koncové uživatelské licence, za které ji klienti platí, přičemž dohromady registrují už pět tisíc uživatelů. To jí má letos přinést nižší jednotky milionů korun v tržbách s meziročním růstem v desítkách procent.
„Naším cílem je co nejméně uživatele zatěžovat nefunkčnostmi způsobenými změnou operačních systémů v mobilních zařízeních. Na stejnou úroveň bych postavil i možnost agilněji pracovat se zapracováním změn, které po nás zákazníci chtějí,“ říká Václav Martin, CPO a spoluzakladatel aplikace.
„Zákaznická zkušenost je pro nás extrémně důležitá. Netvoříme aplikaci pro sebe, ale proto, aby ji lidé využívali. V posledních měsících se situace v řízení personální agendy dost mění, my jsme na to připraveni,“ doplňuje Milan Rataj, spoluzakladatel odpovědný za zákaznickou spokojenost.