Fingood pomáhá růst české e-commerce, kterou banky neumí vždy uchopit. Přes crowdfunding zafinancoval první e-shop
Tuzemský trh e-commerce letos meziročně roste až o čtvrtinu a překoná hranici 200 miliard korun. Navzdory tomu však mají e-shopy ztížený přístup k financování, protože například banky jejich byznysu často nerozumí a nedokáží ohodnotit rizikovost půjček, případně je nabízejí za velmi nevýhodných podmínek.
Pomocnou ruku se internetovým obchodníkům nedávno rozhodla nabídnout crowdfundingová platforma Fingood. E-shopy s obraty na úrovni 5 až 100 milionů korun mohou získat půjčku v řádu milionů korun s úvěrovou dobou mezi šesti až šestatřiceti měsíci. Tuto možnost teď využil první e-shop a zájem investorů překonal očekávání.
Konkrétně šlo o ČeskýRáj.com s outdoorovým zbožím a s plánovanými letošními tržbami na úrovni 45 milionů korun, které však nejspíše překoná. V příštím roce se pokusí dosáhnout 75 milionů. Investorům byl v rámci crowdfundingu nabídnutý úrok osm procent, potřebné dva miliony korun pak zafinancovali už během patnácti dní, tedy o šest dní dříve, než byl deadline.
„Jednalo se o naši první kampaň pro segment e-commerce a firma, která v nabídce pro investory byla, je velmi atraktivní. Jak z hlediska produktů, které prodává, tak fungováním na trhu i způsobem, kterým chce použít peníze na další růst. Je zajímavá také svým byznys plánem, dosavadní prací na poli e-commerce, kde se jí velmi daří, i tím, kam dále chce svůj byznys směřovat,“ říká pro CzechCrunch Vít Endler, spolumajitel a ředitel Fingoodu, který několik let působil také jako generální ředitel Mall.cz.
„Fingood se na financování e-commerce kouká zcela jinak než banky, které mají okleštěný pohled a v podstatě e-commerce byznysu vůbec nerozumí,“ popisuje Jakub Zítka, zakladatel a spolumajitel ČeskýRáj.com s tím, že interně zvažovali i další možnosti financování. „Financování s bankami jsme do této doby řešili, nicméně v současnou chvíli nám dává větší smysl Fingood. I z důvodu, že do nás mají možnost investovat naši zákazníci,“ dodává.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.