Jako taxi nebo záchranář. EHang v Jižní Koreji demonstroval schopnosti svého autonomního elektroletounu
Společnosti, které vyvíjí vlastní vzdušné taxíky budoucnosti, se prozatím pohybují jen na úrovni vývoje a grafických vizualizací. Jen hrstka z nich je schopna dostat své stroje do vzduchu, natož pak nad střechy městských budov, kde bychom se s nimi měli v budoucnu setkávat nejčastěji. Neplatí to však o čínské společnosti EHang.
Ta svůj futuristický letoun s označením EHang 216 vyslala na tři dobrodružné výpravy, během kterých měl tento autonomní prostředek prokázat, že letouny eVTOL, tedy elektrické letouny s kolmým vzletem a přistáním, již dávno nejsou jen myšlenkou uvězněnou na papíře. A podařilo se.
První let se odehrál z ostrova Yeouido, který je nazýván Manhattanem Soulu. V této lokalitě by měly letouny sloužit především jako vzdušná taxislužba propojující hustě osídlené oblasti s bankovní a finanční čtvrtí města. Druhý zkušební let proběhl nad městem Tegu, při kterém byl letoun pověřen úkolem dodat záchranné hasičské a lékařské vybavení.
Během posledního testu pak letoun obletěl i pobřeží kolem ostrova Čedžu, což je oblíbená trasa mnoha vyhlídkových letů. Ve všech těchto lokalitách by měly stroje běžně nabízet své služby od roku 2023, potažmo o dva roky později, EHang ovšem musí vyřešit veškeré úřední náležitosti s tamním ministerstvem, jež orgány pro leteckou přepravu zastřešuje.
Mimo jiné probíhají jednání s partnery, přičemž je potřeba navázat spolupráci s jednotlivými obcemi, ve kterých bude dopravce své letecké služby nabízet. Konkrétně město Tegu již o tyto služby projevilo zájem a ostrov Čedžu hledá finance na podporu a rozvoj operací spojených s městkou mobilitou. A o vzdušné mobilitě s nadšením mluví i samotný starosta Soulu Seo Jeong-hyup.