Brněnský startup Smartlook nabírá 81 milionů korun. Velká investice mu má naplno otevřít dveře do USA

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

janosik

Foto: Jan Mudra/Economia

Petr Janošík, zakladatel a CEO startupu Smartlook

0Zobrazit komentáře

Jen co se Smartlook oddělil od Smartsuppu, v jehož brněnských kancelářích vyrostl, hned potvrzuje své globální ambice. Tuzemský startup, který se zaměřuje na analýzu chování uživatelů webů a mobilních aplikací, oznámil velké investiční kolo ve výši 3,1 milionu eur. V přepočtu více než 81 milionů korun do něj posílá holandský investiční fond Airbridge Equity Partners, k němuž se přidávají také stávající čeští investoři, Novira Capital a Reflex Capital.

Desítky milionů korun mají zamířit do rozšíření produktu pro středně velké a velké firmy a také na posílení pozice na americkém trhu. Právě ten je pro brněnskou firmu v budoucím rozvoji klíčový a už nyní generuje téměř třetinu jejího zisku. Zákazníky má ale Smartlook po celém světě, například v Brazílii, Austrálii či Indii.

S nástroji Smartlooku zákazníci sledují a analyzují, jak se uživatelé chovají na jejich webech nebo v mobilních aplikacích. Díky tomu mohou například zjistit, na jaké prvky uživatelé klikají, a podle toho odstraňovat chyby, které brání úspěšnému prodeji nebo představují jiné problémy.

smartlook-app

Foto: Smartlook

Smartlook analyzuje chování uživatelů na webu či v aplikaci

V Česku využívá nahrávacího systému a analytických nástrojů z Brna například Alza, O2, Dáme jídlo, Seznam či Home Credit, přičemž každý měsíc se přes Smartlook pořídí přes půl miliardy nahrávek. „Na trhu dosud nebyl žádný jiný program, který by nabízel tak vyspělý systém. V jeho budoucnosti vidíme velký potenciál,“ říká o Smartlooku Rick van Boekel z fondu Airbridge Equity Partners, který investici vedl.

Nizozemské investory si pro Series A vybrali ve Smartlooku také proto, že vedle peněz dokáží přinést i bohaté zkušenosti s B2B SaaS byznysem a rozsáhlou síť kontaktů v regionech, která má brněnské firmě pomoci dál růst. Vedle toho půjde část peněz také do rozvoje produktu, který je třeba stále vylepšovat podle potřeb jednotlivých korporací.

„Od investice si slibujeme očekávaný růst a také otevření dveří do dalšího kola, které bychom chtěli udělat právě v USA. Směřujeme k tomu, abychom se stali market lídrem v analýze chování zákazníků tím, že přinášíme nové, inovativní a neotřelé řešení na světové úrovni,“ říká Petr Janošík, CEO a zakladatel Smartlooku.

Aktuálně ještě většina příjmů (41 %) Smartlooku plyne z Evropy (11 % z toho z Česka), nicméně Spojené státy rychle rostou a podílejí se na tržbách z necelých 30 procent, podobně jako zbytek světa. V loňském roce firma vykázala roční opakující se příjmy z předplatného (ARR) ve výši 36 milionů korun a letos cílí na 62 milionů. Celkově si již služby Smartlooku vyzkoušelo přes 300 tisíc subjektů, přičemž placenou verzi využívá zhruba 2 300 firem.