Tři kluci, kteří chtějí digitalizovat trh. S novou skupinou AIM nabízí vybranému projektu milion ve svých službách
Zakladatelé AIM: Martin Jiras, Martin Krupauer a Ondřej Žáček
Kreativní agentuře se těžko prodávají digitální služby, zatímco technologické studio má zase stejný problém s nabízením marketingu či videoprodukce. To je jeden z důvodů, proč se rozhodly spojit síly dvě tuzemské firmy WeBetter a Mountain Lift, čímž vznikla skupina Another Important Move (AIM). Ve více než dvacetičlenném týmu se teď chtějí postarat o revoluci na domácím trhu v oblasti digitalizace a komunikace, a to u největších firem i mladých startupů.
„Hlavním důvodem spojení je, že chceme budovat něco, co bude na českém trhu bráno vážně a komplexně, což by se jen jedné z agentur povést nemohlo,“ popisuje pro CzechCrunch Martin Jiras, ředitel agentury WeBetter. Obě firmy se ostatně již léta vzájemně doporučovaly a také spolupracovaly na různých projektech.
„Nebojíme se říct, že do spolupráce vstupujeme s velkými ambicemi. Máme pro to slušný základ, naší nejsilnější stránkou je maximálně zkušený tým, který je schopný postarat se o špičkové služby v mnoha oblastech,“ říká Ondřej Žáček, CEO Mountain Lift, s tím, že AIM chce prorazit i za hranicemi Česka a první dvě vlaštovky se již objevily na americkém kontinentu.
Nový subjekt Another Important Move tak má tři zakladatele. Ondřej Žáček, Martin Jiras a druhý spoluzakladatel WeBetter Martin Krupauer ve firmě drží stejné, třetinové podíly. Samotný AIM pak po svém vzniku získal po deseti procentech v Mountain Lift i ve WeBetter. Právě trojice zakladatelů má z oborů, jež chce nyní posunout na další úroveň, dlouholeté zkušenosti.
Krupauer programoval první weby ve třinácti letech a prošel několika e-commerce projekty, Žáček už jako teenager pracoval coby designér pro přední automobilky, působil v IBM, Blueberry a vedle Mountain Liftu pracuje i pro Microsoft na pozici senior designéra aplikace Teams. Jiras se zase může pochlubit zkušenostmi z e-commerce a marketingu, na vysoké škole navíc pořádal klubové akce a festivaly pro tisíce lidí.
Zkušenosti se tak podepsaly i na dobrých výsledcích obou společností. WeBetter bez reklamních budgetů klientů letos dosáhne v obratu zhruba na šest milionů korun a Mountain Lift aktuálně cílí na zhruba čtyři miliony korun, přičemž obě firmy mají podobný meziroční růst kolem 40 procent. Již v rámci jedné skupiny pak v příštím roce míří na obrat dvacet milionů korun.
AIM chce konkurovat větším a zavedeným hráčům na trhu, svým klientům plánuje nabídnout digitální know-how, kolektivní řešení, inovace, modernizaci nabízených služeb, marketing, VR či AR. Kromě toho se jako nová skupina chce věnovat vývoji vlastních produktů. Firmy zároveň věří, že po spojení budou v zahraničí působit prestižněji a komplexně.
Navíc stále cítí prostor pro vznik komunikační skupiny nabírající specializované týmy jako CGI, motion design, média, PR a eventy, čímž by vytvořily unikátní kombinaci expertů. A navzdory tomu, že je digitalizace buzzwordem posledních minimálně několika let, pořád na trhu vidí velkou příležitost.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.