Sociální síť Clubhouse pobláznila Česko a má už 2 miliony uživatelů i novou investici. Brzy dorazí také na Android
Americká sociální síť Clubhouse nabývá masivní popularity v několika zemích Evropy, včetně Česka. Obrovský zájem o síť, kde se lidé nevidí, ale pouze si povídají a tráví tím hodiny denně, začíná být vidět i v číslech a její tvůrci zároveň přichází s několika zásadními novinkami, mezi nimiž nechybí ani investice na další rozvoj.
Ještě minulé pondělí bylo na síti, která je charakteristická maximální jednoduchostí a místnostmi pouze s živou audio diskuzí, nanejvýš několik desítek Čechů. Pak se ovšem dostavil exponenciální růst a tuzemských uživatelů jsou už nejméně tři tisíce. A to i přesto, že Clubhouse zatím funguje jen na iOS a lze se na něj dostat jen pomocí pozvánky.
Spoluzakladatelé sítě Paul Davison a Rohan Seth na svém blogu v neděli oznámili, že síť má celosvětově už přes dva miliony týdně aktivních uživatelů. Je pravděpodobné, že většina z nich pochází právě až z posledních týdnů, přestože síť sama je v provozu již od března minulého roku.
Clubhouse sice nad rámec toho žádná oficiální čísla nezveřejnil, ale podle analytické firmy SensorTower už v prosinci zaznamenal celosvětově přes milion stažení. Jak uvádí server Apptopia, v Česku, Německu, Rakousku a Švýcarsku aktuálně osciluje mezi první až třetí nejstahovanější aplikací na iOS.
Zakladatelé navíc uvedli, že se postupně chystají zbavit i omezení na iOS a mají brzy začít pracovat na aplikaci pro Android. Zmiňují také, že přibudou nové lokalizační funkce pro země po celém světě. S masivním růstem se nicméně pojí i množství organizačních problémů. Clubhouse tak slibuje masivní investice do technické infrastruktury, která by měla vyřešit problémy s poměrně častými výpadky serverů.
Po roce jednorožec
Velkého naškálování se má dočkat i tým zákaznické podpory a bezpečnosti. Clubhouse byl už minulý rok terčem kritiky za to, že byl útočistěm pro různé formy zneužití, obtěžování či antisemitismu, jak připomíná například magazín The Verge. Přestože má kvůli zvukové formě ztíženou moderaci obsahu, chystá se investovat do nových technologií, které pomohou na síti předcházet podobným situacím.
Na to vše byly pochopitelně potřeba nové finance. Ty Davison a Seth skutečně vybrali a podle serveru The Information se v novém investičním kole dostanou se svou mladou firmou na valuaci přesahující jednu miliardu dolarů (přes 21 miliard korun). Ačkoliv oficiálně nebyly výše investice ani valuace potvrzeny, lze předpokládat, že v rámci kola Series B, vedeném fondem Andreessen Horowitz, získá sociální síť vyšší desítky milionů dolarů.