Po nových dluhopisech pro Rohlík za 1,7 miliardy se jen zaprášilo. Tomáš Čupr je vyprodal za dva týdny
V polovině ledna Tomáš Čupr oznámil, že vydává další várku dluhopisů, a teď hlásí, že už je zase vyprodáno. Pro další rozvoj svého online supermarketu Rohlik.cz poptával Čupr prostřednictvím nového bondu 1,7 miliardy korun, přičemž se mu celá částka podařila vybrat v průběhu dvou týdnů. Vůbec poprvé se tak veškeré dluhopisy prodaly před datem jejich emise.
Jak šéf Rohlíku již avizoval, výtěžek z emise byl použitý především ke splacení předchozí emise, která se nakonec vyšplhala na 1,2 miliardy korun. Tentokrát šel za investory ještě pro více peněz, nabízel zajištěné cenné papíry s pololetně vypláceným kupónem ve výši 5,50 % p.a a znovu uspěl.
„Těší mě tak velký zájem investorů, který je odrazem důvěry v naši společnost a v to, co děláme a plánujeme. Věřím, že i na dalších trzích, jako je například Německo, na které máme v plánu expandovat, se nám podaří zapsat se do srdcí zákazníků a Rohlik.cz se i nadále udrží v čele e-commerce potravin,“ uvádí Tomáš Čupr, CEO Rohlik Group.
S dluhopisy dorazí i noví investoři
Právě expanze do zahraničí je teď to, co zakladatele Rohlíku zaměstnává nejvíce. Loni se proto přesunul do role skupinového CEO, nejprve dohlížel na expanzi do Maďarska, koncem loňského roku spustil Vídeň a letos plánuje vyrukovat do Mnichova. Bude na to však potřeba daleko více peněz, než nyní získal z dluhopisů, a tak by brzy měl oznámit i novou venture kapitálovou investici.
O jejích podrobnostech zatím v Rohlíku mlčí, ale podle informací CzechCrunche by se měla celá záležitost uzavřít v nejbližších týdnech. Tomáš Čupr do Rohlíku přilákal investory, kteří mu na další rozvoj poskytnou pravděpodobně více než 100 milionů eur (tedy bezpečně přes 2,5 miliardy korun) a podle magazínu Forbes by díky tomu měla hodnota firmy vyšplhat zhruba na 600 milionů eur.