Luxusní francouzská značka Hermès se proslavila výrobky z kůže. Teď místo ní ale navrhla cestovní tašku z hub
Značka Hermès je postavená na auře luxusu a společenském statusu, jenž vyjadřuje. Zásadní jsou pro ni ale také hodnoty tradice a kvality. Francouzská společnost vytváří kožené výrobky, které mají vydržet opravdu dlouho, přečkat roky každodenního používání a odolat často se měnícím trendům. Nyní přesto na jeden velký trend takřka hned v jeho začátcích naskakuje – nabídne cestovní tašku vyrobenou z hub.
Snad nejikoničtější značka kožených věcí se tím poprvé výrazněji zapojuje do udržitelnější tvorby. O zcela veganském produktu se ovšem tak docela mluvit nedá. Malou cestovní tašku, jež je variací na klasický model Hermès Victoria, totiž tvoří nejen vysoce kvalitní houbové mycelium – tedy podhoubí, zjednodušeně řečeno velice hustý kořenový systém hub – ale i klasické látkové tělo a ucha z telecí kůže.
Na první pohled je použití zvířecí kůže zvláštní krok, paradoxně by ale mohl vést k lepšímu přijetí myceliové tašky. Pro konzervativnější publikum může nová verze Victorie začlenit neortodoxní materiál do standardní nabídky jako volbu, která ekologický aspekt spojuje s estetickým. Navíc zde ještě více vynikne blízká podobnost barevnosti i textury tradičního zvířecího produktu a jeho houbové alternativy.
V případě Hermès získala tato látka pojmenování Sylvania. Firma na materiálu pracovala tři roky s americkým startupem MycoWorks, který mycelium pěstuje za využití vlastního fermentačního procesu. Díky tomu dokáže docílit velice vysoké hustoty houbových kořenů, z nichž samotné nohy s klobouky nikdy nevyrostou.
Jednou z výhod podhoubí jako materiálu je jeho schopnost téměř dokonale vyplnit tvar jakékoliv nádoby, v níž se pěstuje. MycoWorks svoje produkty pro použití v oděvnictví dodává ve formě tenkých archů. Tento vstupní materiál, ve verzi pro luxusní módu nazvaný Fine Mycelium, putuje do Francie, kde se vyčiňuje, barví a zdokonaluje téměř stejně jako hovězí nebo telecí kůže.
Podle MycoWorks, o němž jsme psali nedávno, dává spolupráce s jinak tradicionalistickou značkou dokonalý smysl. „Pro první objekt vyrobený z materiálu Fine Mycelium bychom si nedokázali představit lepšího partnera než Hermès. Oběma značkám jsou vlastní hodnoty kvalitního řemeslného zpracování, inovace a trpělivosti,“ vysvětluje šéf mladé firmy Matt Scullin. Umělecký ředitel Hermès Pierre-Alexis Dumas pak zdůrazňuje také sdílenou snahu vytvářet produkty, které vydrží co nejdéle.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs