Než se Snuggs někam vstoupíme, trh si dobře otestujeme. Chceme růst, dokud je konkurence malá, říká Šejdová
Aby mohli produkt prodávat, musí o něm nejdřív své budoucí zákaznice vzdělat. České menstruační kalhotky Snuggs pracují s ošemetným tématem, přesto si za loňský rok mohou připsat rovnou dvacetinásobný růst i první spolupráci s řetězcem drogerií DM. Startup Lindy Šejdové a Tomáše Zahradníka navíc už zhruba půl roku působí i v Německu, kde si ho našly tisícovky zákaznic. A další země právě testuje.
„Náš primární cíl byl začít expandovat do západní Evropy. Německo nám přišlo jako dobrá počáteční stanice, protože v něm vidíme velký potenciál západního trhu. Chceme pokračovat dál a postupně rozšiřovat i tým do dalších zemí,“ popisuje Šejdová a vysvětluje, že dostat se na 100 milionů korun dokázal startup za půl roku ve čtyřech a následujícího půl roku ve zhruba deseti lidech.
„Museli jsme se neustále každý měsíc adaptovat na něco, čemu říkáme nový standard. A to ve všech odděleních firmy,“ dodává. To zahrnovalo mimo jiné výběr, co vlastně dělat, ale co také nedělat. Právě expanze do zahraničí, možnosti a plány startupů byly tématy konference CzechCrunch Onlajn, kde Šejdová vysvětlovala, že specifický produkt vyžaduje specifické řešení. Na záznam akce se můžete podívat v přiloženém videu na konci článku.
Aby bylo vůbec jasné, jestli se do země vyplatí jít, potřebujete o tamním trhu zjistit informace, které třeba ještě nikdo nezjišťoval, a kvůli tomu nejde opisovat od konkurence. Ve Snuggs proto pokaždé začínají tím, že země nechávají projít interními „menšími marketingovými testy“. „Utrácíme řádově stovky tisíc korun, abychom se dozvěděli metriky, které si stanovíme,“ říká Šejdová.
Spousta firem s běžným produktem a konkurencí na trhu totiž může na dálku a celkem rychle zjistit, kolik asi stojí zákaznický klik na Googlu nebo jak se chová konkurence. Jenže pokud jde o produkt typu menstruační kalhotky, které nabízí jen málokdo, data k dispozici zkrátka nejsou. Případně nejsou příliš vypovídající.