Od pokrmů do kapsy k doplňkům stravy. Michal Kočí chce se značkou Trime řešit podvýživu i zpomalovat stárnutí

michal-kociInsider

Foto: Trime

Michal kočí, zakladatel startupu Trime

0Zobrazit komentáře

Dodávat tělu perfektně vyvážený poměr prospěšných látek přesně odpovídající životnímu stylu často vyžaduje přidat ke klasickým pokrmům také doplňky stravy. Ty poskytují potřebné množství látek v té správné koncentraci a snadno poživatelné formě, které klasickým surovinám často scházejí. Přesto jsou doplňky společností vnímány spíše negativně, dokonce jako určitá forma podezřelých suplementů, které užívají pouze vrcholoví sportovci.

Tento pohled by rád změnil Michal Kočí se svou značkou Trime, která říká, že přináší na trh doplňky stravy myslící v první řadě na uživatele žijící ve 21. století. Devětadvacetiletý podnikatel navazuje na svůj předchozí projekt Pokeat, který nabízí vyvážené pokrmy do kapsy. Za první rok své existence se tomuto českému startupu podařilo dosáhnout milionových tržeb a dnes Pokeat najdeme například i v nabídce Alzy.

Letos v únoru však Michal Kočí Pokeat za částku v řádech nižších milionů korun prodal, čímž se mu otevřela cesta k novému projektu. Nebyly to ovšem jen získané peníze, které mu umožnily Trime spustit. Jak sám říká, ještě důležitější byly nabrané zkušenosti, které může uplatnit v oblastech od vedení vlastního výrobního podniku až po obchodní stránku projektu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Trime by podle Michala Kočího nebylo možné bez takových znalostí rozjet, což platí i o nabraných kontaktech. Mezi nimi je například odborník na výživu a naturopat Jakub Přibyl. Právě s ním Michal Kočí přináší na trh dle svých slov tak trochu jiné doplňky stravy.

„Rozhodli jsme se vybrat ta nejlepší možná řešení založená na datech a vědě. Na základě prokázaných znalostí lidské fyziologie a psychologie víme, že holistický přístup k lidskému zdraví je jedinou cestou ke zdravému a vyváženému životnímu stylu. Výsledkem jsou doplňky stravy vyrobené z těch nejkvalitnějších ingrediencí,“ uvádí Kočí.

Edukace a transparentnost

Jak sám upozorňuje, člověk, který se rozhodne dělat něco pro své zdraví a dodávat svému tělu látky, které mu v tom pomáhají, může být po prozkoumání celého segmentu výživových doplňků více než zmaten. Produktů s tělu prospěšnými látkami je na trhu obrovské množství. Některé staví na inovacích, jiné se opírají o tradiční postupy, přičemž o jejich kvalitě příliš nevypovídá ani jejich cena.

„Na trhu je obrovské množství produktů, které se na první pohled tváří stejně, jsou mezi nimi však obrovské rozdíly, například co se využitelnosti v organismu týče. Příkladem jsou třeba různé zdroje mastných kyselin Omega3. Na trhu jsou produkty, které mají mizernou biodostupnost, a pak ty, které fungují skvěle,“ říká Kočí.

trime-michal-koci1

Foto: Trime

Své produkty chce Trime mířit jak na specialisty, tak i běžné zákazníky

„U potravin se už dnes dost lidí ptá na zdroj a víme, že například mezi kuřecím masem jsou velké rozdíly. Jak bylo kuře chováno, čím bylo krmeno, jak dlouho a tak dále. U doplňků to lidé zatím moc neřeší, principiálně je to ale velmi podobné,“ vysvětluje zakladatel Trimu. Spotřebitel se tak může velmi jednoduše ztratit v tom, který doplněk stravy je pro něj vhodný, případně zda vůbec nějaký potřebuje. A právě zde chce Trime podat pomocnou ruku.

„Pro nás je člověk naprostým středobodem a děláme vše tak, abychom pomáhali každému, kdo jen trochu chce dělat něco pro své zdraví,“ vysvětluje Kočí. „Chceme zákazníkům nabídku maximálně zpřehlednit a poukázat na to, že ne vždy jsou cena a obal rozhodující. Náš zákazník určitě není člověk, co chce rychlé řešení, ale ten, kterého zajímá prevence a holistický přístup ke zdraví.“

Za jeden z největších problémů u běžně nabízených doplňků stravy Michal Kočí označuje nemožnost rozlišení v kvalitě jednotlivých značek a jejich výrobků. Člověk podle něj jen málokdy vyčte z etikety kvalitu produktu a jeho působení na organismus. Tedy to, jakým způsobem jsou účinné látky stabilizované a zda se tak vůbec děje přirozenou fermentací, nebo se jedná o syntetický způsob zpracování. Případně není schopen dohledat extrakční činidlo ani čistotu suplementu.

Změna stravovacích návyků a motivace

Témat, kterým se chce Trime věnovat, je hned několik. Patří mezi ně problematika „podvýživy“, která může nastat i u lidí pravidelně usedajících k talíři, který však není nutričně vyvážený, což se podepisuje na tělesném zdraví člověka. Trime by proto chtěl prostřednictvím výživových doplňků změnit stravovací návyky běžné populace, přinášet prevenci a napomáhat k tzv. anti-agingu, tedy zpomalování stárnutí, což je trend, který řeší stále více lidí.

K edukaci chce nový Kočího projekt připojit také motivaci ke zdravému životnímu stylu, který je pro fyzickou, ale i psychickou pohodu stejně důležitý jako vyvážený jídelníček. K tomu mají sloužit podcasty a další vytvářený obsah. Z portfolia produktů Trime si pak do svého jídelníčku zákazník může zařadit separátní vitamínové produkty, ale především speciální mixy, které by měly být šité na míru různým potřebám zákazníků.

trime-michal-koci2

Foto: Trime

Produkty Trime přinášejí svému uživateli komplexní informace o složení a způsobu zpracování

„Chceme být zákazníkům blíže, proto připravujeme zaměřené produkty. První je Multikomplex Daily F20 zaměřený na nejvíce deficitní mikronutrienty v naší stravě,“ přibližuje zakladatel projektu jeden z jeho prvních produktů. U všech je transparentně udáváno nejen složení, ale i způsoby získávání a charakteristika jednotlivých látek obsažených v suplementu.

Počet nabízených výrobků by se měl časem rozrůst až na třicet a chybět nebudou ani ty určené k tzv. biohackingu. Mezi nimi bude kupříkladu produkt pro kompenzaci nároků digitální doby na organismus. Ten bude řešit snižování účinků dopadu modrého světla na oči a také oxidativní stres. Dalšími budou například doplňky na podporu aktivity mitochondrií či stimulující kognitivní výkonnost.

Se svými produkty se chce Trime časem specializovat i na zákazníky, kteří nemají svého vlastního výživového specialistu či naturopata, aby se i přesto dokázali v doplňcích dobře orientovat a správně si vybrat. „V zásadě nemá smysl řešit ‚biohacking‘, když mám deficit základních mikronutrientů. Dnes spousta lidí tíhne k senzacím, ale brzy zjistí, že většina má nedostatek základních živin a žije v patologickém stavu,“ vysvětluje Kočí.

allister1

Přečtěte si takéPro někoho je otužování jen cesta, jak být cool. Jiní si tím optimalizují své zdraví, říká biohackerka Veronika AllisterPro někoho je otužování jen cesta, jak být cool. Jiní si tím optimalizují své zdraví, říká biohackerka Veronika Allister

Své produkty chce časem nabízet nejen v České republice, ale také v dalších státech Evropy. Expanzi by rád zahájil přibližně za půl roku. K tomu ovšem bude potřeba investorů, se kterými zakladatel aktuálně jedná. Dosud náklady na rozjezd projektu ve výši dvou milionů korun financoval z vlastních zdrojů.

„Již nyní za sebou máme první měsíce fungování a velmi dobrou odezvu jak z partnerských prodejů, od specialistů, tak i z našeho vlastního e-shopu. Je znát, že když se přistupuje k produktům poctivě a bez kompromisů, i specialisté a odborníci to ocení. Vnímají rozdíl v kvalitě samotných doplňků, ale i v obalové technologii a přístupu značky,“ uzavírá Michal Kočí.

Česká spořitelna investuje do elektronických podpisů. České Signi podpoří desítkami milionů korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

ondrej-synovec2Insider

Foto: Signi

Ondřej Synovec, zakladatel startupu Signi

0Zobrazit komentáře

Podepsat dokument a tím stvrdit jeho platnost může znít jako banalita, ale v mnoha případech se právě na pár tazích propiskou zasekávají jednání a vše se zbytečně protahuje. Český projet Signi se proto věnuje elektronickým podpisům, díky nimž můžete potvrzovat dokumenty rychle a online, a v rámci digitalizačních snah zaujal také Českou spořitelnu.

Největší tuzemská banka se rozhodla do projektu Signi, za nímž stojí Ondřej Synovec, majetkově vstoupit a za minoritní podíl zaplatila podle informací CzechCrunche řádově nižší desítky milionů korun. Jedná se o druhou investici České spořitelny v rámci jejího programu Seed Starter, v němž hledá zajímavé příležitosti ve světě startupů.

„Hodnota investice Seed Starteru do Signi se pohybuje v rozmezí, které odpovídá standardu u takto maturovaných společností, tedy do výše 1 milionu eur (26 milionů korun – pozn red.). Výše minoritního podílu takovýchto post seedových investic je zpravidla okolo 15 až 25 procent,“ doplňuje Jiří Skopový, manažer Seed Starteru, který loni investoval také do startupu Investown.

Nová investice podpoří Signi jednak v dalším rozvoji a zároveň umožní České spořitelně využít jeho řešení v rámci digitalizace svých interních procesů i při komunikaci s klienty. V bankovním světě jsou totiž tisíce podpisů na denním pořádku a Signi dokáže podepisovací procesy značně zjednodušit.

signi-app

Foto: Signi

Česká aplikace Signi pro elektronické podepisování dokumentů

„V posledních letech probíhá v naší bance silná vlna digitalizace nejen interních procesů, ale také směrem ke klientům. Věřím, že řešení od Signi by do budoucna mohla být skvělým doplňkem našeho George klíče a Bankovní identity. V oblasti digitalizace nám zkrátka výrazně pomůže, a navíc nemusí zůstat pouze u českého trhu,“ říká Jiří Skopový ze Seed Starteru.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Právě pro expanzi do zahraničí se Signi před nedávnem přejmenovalo, když původně vznikalo pod značkou iSmlouva. Za podpory brněnské investiční skupiny GFF ji začal budovat Ondřej Synovec, který chce se svým řešením zkracovat koloběh dokladů čekajících na podpis ze dnů na minuty, a to kompletně online bez potřeby přímého kontaktu s lidmi.

Aplikace Signi, kterou je možné využít na počítači, v tabletu i mobilu, si poradí s prakticky jakýmkoliv typem dokumentů, jež následně doplní o právně závazný podpis. Pro schvalování různých smluv a dalších dokumentů ji využívají například tuzemské společnosti Rohlik.cz, DoDo, Roger či Nano Energies, přičemž pandemie takovému řešení ještě více nahrává.

signi-cs

Foto: ČS

Ondřej Synovec ze Signi a Kateřina Manley s Jiřím Skopovým ze Seed Starteru ČS

lego-nike-dunk

Přečtěte si takéNové tenisky Nike jsou z LEGO kostek. Takhle vypadajíNové tenisky Nike jsou z LEGO kostek. Dvě slavné značky rovnou ukázaly, jak vypadají

„Pandemie skokově urychlila digitalizaci – myšlenka vzdát se papíru ve prospěch nových technologií již není pouze módním trendem, ale naléhavou potřebou. Předpokládáme, že téměř všechny prvky administrativních procesů souvisejících s dokumenty budou v nejbližší době přeneseny online a nikdy se nevrátí do své předchozí podoby,“ říká zakladatel Signi Ondřej Synovec.

Vedle vyšší efektivity a produktivity poskytuje řešení tuzemského startupu také benefit v oblasti ekologie – výrazně snižuje spotřebu papíru. „Významné urychlení a zefektivnění procesu podepisování veškerých dokumentů se zaručením legality a závaznosti je jedna věc, důležitý je ale také ekologický aspekt. V bankovních domech vždy kolovalo mnoho papírových dokumentů a nyní jsme na správné cestě to změnit,“ dodává Jiří Skopový.