Pomoc restauracím se osvědčila. České Speedlo se svým objednávkovým systémem vyrostlo na desítky milionů
Špatně předané objednávky jídla do kuchyně, nesprávně přepsané adresy doručení i neustálý stres za telefonem. I když dnes už existují efektivnější způsoby, jakými mohou restaurace řešit objednávky, některé podniky stále fungují na starém „dobrém“ manuálním přístupu. Nejen na ně se už třetím rokem zaměřuje česká služba Speedlo, které chce manuální práci restauratérů zmírnit. A loňský rok potvrdil, že se jí to daří.
Ve zkratce nabízí Speedlo ucelené řešení pro jakékoliv restaurační podniky, které chtějí mít všechny potřebné procesy co nejvíce zautomatizované. Od zajištění celé transakce od objednání, zúčtování pokladnou a platební brány přes předání objednávky do kuchyně až po převzetí hotového jídla řidičem, kterého může restaurace sledovat, kde se právě nachází, a podle toho chystat další objednávky.
„Dá se říct, že pro restaurace řešíme celý ‚život‘ objednávek. Dokážeme je i dostávat do kuchyňských obrazovek nebo je automaticky markovat bez přepisování. A pokud má zákazník radost nebo si na něco stěžuje, zvládneme to majiteli hned vyřídit,“ uvádí pro CzechCrunch šéf Speedla Richard Beníšek a zmiňuje, že klíčovým prvkem je i zajištění objednávacích aplikací nebo e-shopů.
Pokud restauratér chce, může si od Speedla nechat vyvinout platformu, ve které bude mít zahrnuté jak menu, tak i informace o věrnostním programu nebo různé slevové akce. V případě, že už vlastní objednávací aplikaci má, Speedlo ji pro něj integruje, přičemž pracuje i s objednávkami z Dáme jídlo a rozjednanou spolupráci má také s Woltem, další food delivery službou na českém trhu.
Právě díky této nabídce zažilo Speedlo vydařený rok 2020, kdy byl kvůli vládním opatřením zakazujícím fyzický provoz restaurací zvýšený zájem o rozvozové služby. Za loňské období navýšilo počet aktivních provozů na více než 500 a s tím, jak proplouvá do větších měst, roste i počet denně přijatých objednávek a zvyšují se tržby.
Pro větší tržby do větších měst
Když Speedlo začínalo, soustředilo se výhradně na regiony, respektive malá města a vesnice, které mohly mít k modernějším objednávkovým systémům ztížený přístup. Teď ale Beníškova firma mění svou strategii a chce sílit primárně ve velkých městech, především v Praze. „Robustnost našeho řešení pro řízení provozu restaurace a vzájemná integrace nám nyní umožňuje cílit bez větších omezení velmi plošně,“ zmiňuje ředitel Speedla.
I proto hlásí, že se přes něj loni prodalo jídlo v hodnotě 400 milionů korun a s tržbami se pohybují v nižších desítkách milionů korun, byť skončili v plánované ztrátě ve výši dvou milionů korun. „Letos s majiteli cílíme na to, aby se přes nás protočily minimálně 1,4 miliardy korun z objednávek jídla,“ vyhlíží Beníšek a dodává, že meziroční růst pravidelně se opakujících měsíčních tržeb (MMR) byl zhruba na 2,5násobku.