Queens po akvizici Footshopem představuje nového ředitele. Módní obchod povede Tomáš Böhm z Rohlíku
Lenka Ondruchová zakládala e-shop Queens již před sedmnácti lety a od té doby se stal na tuzemském trhu pojmem v oblasti streetwearu, do něhož spadají tenisky, oblečení i další doplňky. Novou velkou kapitolu začala firma psát v letošním únoru, kdy ji odkoupil jeden z hlavních konkurentů Footshop, král v online prodeji streetwearové módy v regionu střední Evropy, a teď hlásí další velké novinky.
Od poloviny dubna Queens povede Tomáš Böhm, dosavadní ředitel velkoobchodu MyFood patřícího pod český online supermarket Rohlík, který tuto divizi před dvěma lety odkoupil od společnosti Sklizeno. Böhm před štací ve firmě Tomáše Čupra působil v Googlu, kde se zaměřoval na rozvoj služby Google Pay na regionálních trzích, nebo jako Strategic Marketing Director ve firmě Up.
Böhm ve funkci šéfa Queensu nahradí právě odcházející Lenku Ondruchovou, která se chce po sedmnácti intenzivních letech více věnovat rodině. Úkolem nového šéfa bude dále stavět na silné značce a zároveň výrazně posílit byznys e-shopu. Do čtyř let plánuje Queens svůj růst víc než zdvojnásobit, a to na úroveň půl miliardy korun v ročním obratu zboží.
„Najít nového lídra pro Queens bylo hlavní prioritou hned po dokončení akvizice. Nahradit Lenku, která firmu založila a vedla ji sedmnáct let, a přitom implementovat strategické změny a tím dosahovat ambiciózní cíle Footshopu, nebude jednoduché,“ říká Peter Hajduček, ředitel Footshopu.
„O to více mě těší, že po důkladném výběrovém řízení jsme se dohodli s Tomášem. Věřím, že bude správným dílem do skládačky budoucího úspěchu firmy,“ doplňuje šéf Footshopu, který nelení ani po akvizici a nedávno spustil první tuzemský online katalog tenisek FlexDog.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsBöhmova vize pro další rozvoj Queensu stojí na třech pilířích – za prvé chce stavět na silné značce, kterou tým kolem Lenky Ondruchové budoval posledních sedmnáct let, za druhé plánuje využít synergii s Footshopem k efektivnějšímu fungování obou firem a společnému řízení portfolia značek v nabídce, aby se vhodně doplňovaly a mohly vedle sebe růst.
„A také se chystám připravit Queens na mezinárodní expanzi. Zde chci opět využít know-how Footshopu, který si tím už prošel, a díky tomu se nám vstup na další zahraniční trhy podaří zvládnout mnohem lépe a rychleji,“ popisuje třetí pilíř Böhm. Queens aktuálně působí na třech zahraničních trzích a provozuje také tři kamenné prodejny v Praze, Brně a Ostravě.
Queens začínal jako second hand s pár kousky na věšáku, aktuálně má v nabídce přes 110 značek a neustále přibývají nové. Během letošního roku to byly například Veja, Ecoalf, DC Shoes nebo Lyle & Scott. Je také výhradním českým prodejcem značek Daily Paper, Preach, Wasted Paris, Warrior Shanghai nebo 9N1M Sense.
„Po akvizici Queensu bylo klíčové najít správného lídra, který naváže na práci zakladatelky, jako lodivod povede firmu a bude ji rozvíjet ať už na existujících či nových trzích. Tomáš je profík s relevantními zkušenostmi a tahem na branku. Jeho sportovní mentalita s chutí vítězit a nikdy se nevzdávat je tou správnou kombinací pro úspěch v náročné roli CEO,“ komentuje nástup nového kolegy Martin Katzer, COO Footshopu.