Dělal pro špičková studia i zpěváka J Balvina. Nakonec šel český designér Jan Sládečko naplno do NFT a baví celý svět
Český motion designér Jan Sladečko
Narodil se v Česku, většinu času pracoval ve Spojených státech a jeho schopnosti s počítačovými animacemi pronikly až do Kolumbie. Český motion designér Jan Sládečko má za sebou vskutku pestrou kariéru, během které spolupracoval s nejlepšími animátory a grafiky na celé planetě. Vždy měl ale postranní profesní úmysly a zkoušel se probít napříč různými obory. Jedním z nich je oblast NFT, která mu teď dává moře volné kreativní práce za slušný obnos peněz.
Už od dětství měl ke grafice, animacím a vizuálním efektům blízko. I proto šel po střední škole studovat multimédia a design na Západočeskou univerzitu v Plzni, kde se rozhodl, že je to ten správný směr, kterým se chce do budoucna ubírat. Skočil proto po první zajímavé nabídce, která se mu naskytla. Tou byla práce v pražském studiu UPP, kde dělal retuše, postprodukci i 3D. A byť byl ve svém živlu, zjistil, že jeho vášeň je o škatulku vedle.
„Zamiloval jsem se do digitálních animací. Takových, které jsou vytvářeny pro sci-fi filmy a implementují se do reálných záběru. Uvědomil jsem si, že mě to baví víc než vizuální efekty,“ vzpomíná Sládečko v rozhovoru pro CzechCrunch. Po čtyřech letech, kdy piloval své dovednosti v Česku a pomáhal s animacemi pro tuzemské televize, ale cítil, že je čas to někam posunout. A myslel na angažmá v zahraniční, kde je mnohem rozvinutější trh.
Nejprve to zkusil v Anglii, kde poznal nové lidi i kampaně. Poté se vrátil zpět do Česka a vzhledem k tomu, že měl nasbírané zkušenosti, mohl si v tuzemském rybníčku vybírat zajímavější projekty za více peněz. V roce 2016 odletěl do Německa, kde pracoval na velkém projektu pro Nike. Pak se rozhodl pro kratší odpočinek. „Prostě jsem se sbalil a letěl jsem na čtyři měsíce vypnout do Barcelony,“ reflektuje Sládečko dobu před několika lety.
„V grafickém průmyslu jsem byl už asi sedm let. Potřeboval jsem trochu oddych. Navíc mě už nenaplňovalo dělat reklamní kampaně pro ostatní firmy. Nebavilo mě plnit vize někoho jiného. Stejně mi ale práce začala chybět, a tak jsem zkoušel vlastní projekty,“ vzpomíná Sládečko a jedním dechem zmiňuje překvapivou situaci spojenou se společností The Mill, jedním z nejvyhlášenějších studií v Americe.
Právě vedení tohoto studia si ho samo našlo a nabídlo mu práci. A protože na The Mill slyšel samou chválu, neváhal, sbalil se a na přelomu let 2016 a 2017 odletěl do Los Angeles, kde měla začít ta nejvýraznější kapitola jeho už tak zajímavého příběhu. Navíc nemusel řešit ani formality spojené s vycestováním do zámoří – víza, ubytování a auto mu nový zaměstnavatel zajistil ještě předtím, než v Kalifornii v letadle přistál.
Procházky po studiích, které úplně tak nevyšly
Jan Sládečko byl tam, kde chtěl odjakživa být. Spojené státy jsou zemí zaslíbenou pokročilým animacím a není divu, že ta nejprestižnější studia pochází právě odtud. The Mill bylo pak pomyslnou Mekkou vizuálních designérů. Poměrně rychle si ale uvědomil, že kreativita je spíš oborem Evropanů. Američané mají totiž tendenci stavět do popředí svých reklamních kampaní hlavně produkt.
„Evropa je víc experimentální. Amerika oproti ní staví na jasných pravidlech: ukaž produkt, udělej tam tohle a je to super. Ve výsledku ty americké reklamy nejsou tak zajímavé. A já chtěl hlavně experimentovat, zkoušet zábavnější věci,“ vzpomíná Sládečko na moment, kdy si uvědomil, že i když je součástí jednoho z předních studií na světě, není to úplně dream job.
Tím, jak je The Mill velké, je i mnohem profesionálnější než ostatní menší studia. Jednotlivé divize jsou od sebe dost oddělené a pro Honzu bylo obtížně v něm prosadit vlastní nápad. I když na něm pracoval třeba šestnáct hodin denně, pravidelně se stávalo, že byl smeten ze stolu. To vyústilo v situaci, kdy po pracovní době dělal na svých vlastních projektech, které nabíraly na popularitě na sociálních sítích.