Rohlík začíná mazat uhlíkovou stopu svých mléčných produktů. Za jeden rok musí vysadit přes dva tisíce stromů
Dostat vlastní mléčné výrobky mezi nejprodávanější sortiment, a ještě kompenzovat jejich veškerou uhlíkovou stopu skrze udržitelné projekty – tak zní plán Rohlíku s jeho novou značkou Miil. Udržitelná strategie pomůže největšímu tuzemskému online supermarketu v nejbližší době ušetřit stovky tun oxidu uhličitého a přispěje k výsadbě tisíců stromů, případně podpoří další projekty schopné kompenzovat uhlíkovou stopu produktů.
Ekologie a udržitelnost se stávají pro obchodníky stále důležitějším tématem. Platí to i pro Rohlik.cz, což ostatně potvrdil na nedávné konferenci CzechCrunch Onlajn Petr Pavlík, šéf tuzemského zastoupení značky. Mezi poslední projekty, kterými Rohlík reaguje na zvyšující se poptávku po ekologicky udržitelných výrobcích, je značka Miil, v rámci níž nabízí ekologicky odpovědné mléčné produkty.
Že je o podobné zboží zájem, dosvědčuje i fakt, že za dva měsíce prodejů patří položky nabízené pod touto značkou mezi nejoblíbenější sortiment. Vedle České republiky jsou dostupné také v Maďarsku a Rakousku a Rohlík ji plánuje nabízet také v Německu, kam vstoupí v následujících měsících. Také by ji chtěl dostat mezi tři nejprodávanější produkty v dané kategorii.
K tomu má napomoci maximální transparentnost, díky které je zákazníkovi nabízen takový výrobek, u kterého má jistotu, že uhlíková stopa, kterou za sebou produkt zanechává, bude náležitě kompenzována. Proto se Rohlík spojil s organizací CI2, která pro každý z 31 druhů mléčných výrobků, které jsou pod značkou nabízeny, vypočítala uhlíkovou stopu.
„Již dlouho se diskutuje srovnání emisní zátěže centralizované dopravy produktů v porovnání s individuálními cestami do obchodních center. Proto bylo výzvou spočítat uhlíkovou stopu výrobků Miil a podívat se zblízka na její strukturu u jednotlivých produktů,“ komentuje tuto úlohu ředitel organizace CI2 Josef Novák.
„Vydali jsme se cestou transparentnosti, údaj o uhlíkové stopě najdou zákazníci na každé kartě produktu Miil na webu Rohlíku,“ doplňuje jeho slova komerční ředitel Rohlik Group Olin Novák. Díky výpočtu uhlíkové stopy Rohlík zná přesnou zátěž produktů a může si lehce spočítat potřebnou kompenzaci.
Té chce dosáhnout podporou různých zelených projektů, přičemž prvním z nich se stalo zvelebení cyklostezky pod Vlčnovskými búdami na jižní Moravě. Rohlík zde nechá vysázet 47 stromů, které pozitivně ovlivní klima, přispějí k zadržování vody v krajině a zlepší biodiverzitu i estetickou hodnotu lokality.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs