České Hedepy roste a na rozvoj online psychoterapie nabírá dalších 8 milionů. Zamíří i do Evropy
Česká online psychoterapie Hedepy, za kterou stojí pražské studio Brain One, loni potvrdila, že lidé mají o odborné rady prostřednictvím videohovorů zájem. Jen za první tři měsíce od spuštění na ní proběhlo 700 sezení a rezonovala i mezi investory, kteří do ní v listopadu vložili nižší jednotky milionů korun. Hedepy se navíc nezastavuje ani teď – obdržela další velkou investici a chce za hranice.
Na spuštění nových funkcí i expanzi do Evropy nabírá Hedepy dalších 8 milionů korun, které do mladé platformy posílají především stávající investoři, jmenovitě zakladatel českého e-shopu Vivantis a známý andělský investor Martin Rozhoň spolu s Alexandrem Reggio-Paquetem. Právě tato dvojice zajistila Hedepy důležitou investici i během úvodních měsíců od spuštění. Dohromady tak služba nabrala již 15 milionů.
„Vidím velký potenciál ve zkvalitňování a hlavně zpřístupňování psychologie lidem. Předtím člověk musel čekat na objednání k terapeutovi minimálně dva měsíce, Hedepy vám najde terapeuta na míru během 24 hodin. To je pro mě zlomové,“ zmiňuje klíčové výhody platformy Martin Rozhoň, který v ní drží téměř jednadvacetiprocentní podíl.
Pomoc z pohodlí domova
Hedepy totiž funguje na poměrně jednoduchém principu. Pokud jste v situaci, která vás psychicky trápí a potřebujete si o ní popovídat s odborníkem, můžete zavítat na web, vybrat si z desítek ověřených psychoterapeutů, rezervovat si čas sezení a pak se jen přes počítač nebo telefon připojit. A jak se ukazuje, tento postup je pro čím dál více lidí stále pohodlnější.
Lukáš Krčil, který Hedepy z pozice CEO řídí, uvádí, že psychoterapeutická služba roste meziměsíčně o 20 procent a do dnešního dne již zprostředkovala přes šest tisíc online sezení. Důvodem pro zvýšený zájem je nejen pandemie, díky níž se lidé nemohli dostat do ordinací, ale i fakt, že se klienti „na dálku“ více otevřou a nemají takové zábrany.
„Při první koronavirové vlně jsme provedli výzkumné šetření formou rozhovorů s klienty terapie nebo se zájemci o terapii. Zjistili jsme, že se Češi stydí o svých psychických problémech mluvit,“ popisoval Krčil loni v září, kdy se Hedepy rozjíždělo. Důležitou roli může hrát i skutečnost, že uživatelé nemusí nikam dojíždět a jsou ve své domácí komfortní zóně.
Nejvíce pak k psychoterapeutům, kteří mají na Hedepy vytvořené medailonky včetně ceny za sezení, přichází lidé trpící úzkostmi. Podle nedávného průzkumu, jenž tvůrci vykonali spolu s odborníky z Centra pro výzkum psychoterapie na 600 klientech, řeší tento problém v 62 procentech případů. Jak ukazuje graf nejčastěji řešených témat, v těsném závěsu jsou vztahy a boj se sebevědomím, na předních pozicích je i stres se strachem.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPodle Národního ústavu duševního zdraví počet depresí v české populaci vzrostl během posledních tří let trojnásobně a stále roste, jen Češi ale pomoci nepotřebují. Konkrétně depresemi má na základě předloňského průzkumu Světové zdravotnické organizace globálně trpět přes 260 milionů lidí, a proto se i Hedepy bude snažit alespoň minimálně pomoci.
Ještě letos bude chtít vstoupit na jeden nebo dva evropské trhy, přesné země ale nezmínilo. Spolu s tím plánuje přidat nový obor týkající se duševního zdraví a postupovat tak, aby se tvůrci dostali do černých čísel ideálně v roce 2023. Alespoň takto si to představují.
„Po stránce byznysu to pro nás vypadá lépe, než jsme čekali. Možná i proto do nás velkou část investují současní investoři (mezi ně patří i Žaneta Krčilová, která se stará o komunitu terapeutů – pozn. red.). Zajímají se o nás také fondy, ale na ně teprve přijde čas. Jsme teď orientovaní na růst a uspokojování potřeb klientů a terapeutů,“ zakončuje pro CzechCrunch Lukáš Krčil.