Svou firmu dovedl na burzu, investoval do Mews. Teď chce Izraelec Ory Weihs z Prahy pomáhat americkým studentům
Narodil se v Izraeli, Ory Weihs však ve svých štacích dlouhodobě působí mezinárodně a posledních deset let navíc žije v Praze. Během tohoto období dostal z pozice ředitele britskou firmu na londýnskou burzu, investoval do několika společností včetně českého startupu Mews a se svou vlastní firmou se teď snaží nejenom mladým Američanům pomoci ve volbě profesní dráhy a vzdělávání.
Právě na oblast kariéry a vzdělání se zaměřuje startup Odeon, který Ory Weihs zakládal loni s cílem stát se předním vydavatelem obsahu, datově řízených informací a nástrojů zaměřených na trh vysokoškolského a odborného vzdělávání včetně jejich financování. Jako zkušený podnikatel a investor do firmy vkládá i své vlastní prostředky, pomocnou ruku mu navíc podávají další investoři.
V rámci prvního kola teď Odeon nabral investici celkem dva miliony eur, v přepočtu 50 milionů korun, na níž se kromě samotného Weihse podílely další dva private equity investoři z oblasti výkonnostního marketingu, bývalí Weihsovi kolegové a zároveň tuzemský venture kapitálový fond Lighthouse Ventures.
„Máme velkou důvěru v Oryho a tým Odeonu, že ovlivní vysokoškolské vzdělávání a zjednoduší volbu povolání stejně, jako to dříve udělala společnost XLMedia v oblasti her, sportu a osobních financí. Spolu s podnikatelskými schopnostmi přináší Ory obrovské zkušenosti a bezkonkurenční odbornost v oblasti srovnávání a výkonnostního marketingu. Odeon vyniká také svou mezinárodní DNA, o čemž svědčí jeho tým, cílový trh a globální kultura,“ říká Ravit Avidor, spoluzakladatelka a partnerka Lighthouse Ventures.
Weihs si své profesní jméno vybudoval zejména díky společnosti XLMedia se sídlem v Londýně, kterou zakládal v roce 2003. Až do roku 2019 ve firmě, jež je jedním ze světově největších srovnávačů v oblasti gamingu, sportovních sázek či osobních financí, působil jako ředitel. Během tohoto období se s jejími akciemi začalo obchodovat na londýnské burze cenných papírů a pod Weihsovým vedením přesáhla valuaci 600 milionů dolarů.
Od roku 2010 se čtyřicetiletý podnikatel věnuje také investicím do startupů a podle svých slov je vášnivým podporovatelem českého startupového prostředí. Mezi nejznámější firmy z jeho portfolia patří Mews, kde byl prvním investorem mimo rodinu a je součástí jeho představenstva, a nedávno se podílel na investičním kole ve výši 40 milionů korun do tuzemského Accomanga, které modernizuje ubytovny.
„Po odchodu z výkonné funkce v XLMedia, kde jsem pořád akcionářem, jsem v roce 2019 udělal několik věcí. Jednou z nich bylo, že jsem se svou manželkou uzavřel sázku, jak dlouho vydržím bez jakékoliv funkce v byznysu. Samozřejmě jsem prohrál,“ směje se Weihs, když pro CzechCrunch vypráví, jak se dostal k založení vlastního startupu.
„Vzdělání je volba s jedním z největších dopadů na život, mnoho lidí při ní ale využívá intuici.“
Na dalším podnikání jej lákalo zejména to, že chtěl mít pozitivní dopad na svět. Zároveň přemýšlel, jaká nejdůležitější rozhodnutí v životě lidé dělají a jak je můžeme optimalizovat. Porovnávání produktů se přitom věnoval již téměř dvacet let, a to v extrémně konkurenční oblasti hazardních her a osobních financí, takže z produktového hlediska měl k oboru blízko.
„Rychle jsme si uvědomili, že vzdělání je volba s jedním z největších, ne-li přímo největším dopadem na život člověka, ale také rozhodnutím, při kterém mnoho lidí využívá intuici, rodinné zázemí, lokalitu a další nekvantifikovatelné nebo neoptimální faktory,“ popisuje Weihs své smýšlení.
Lidé ve školách tráví roky, v mnoha případech na studium vynakládají nemalé finanční prostředky, ale při rozhodování o výběru zaměření či konkrétní školy téměř nikdy do úvahy neberou v potaz, zda dosažený titul zvýší jejich potenciál získat zaměstnání nebo dobré platové ohodnocení.
„Myslíme si, že nám magisterský titul pomůže. Možná ano, ale jak to víme? Zajímá nás, zda tam, kde žijeme, je opravdu nadměrná poptávka a nízká nabídka například aplikovaných behaviorálních analytiků?“ pokládá Weihs řečnické otázky. A tím se dostává k jádru byznysu Odeonu, který chce lidem pomáhat právě v tomto rozhodování, a to na základě relevantních informací.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.