Švýcarský PriceHubble nedávno koupil český startup Realtify a oba teď slaví. Investoři do něj posílají 735 milionů

Peter BrejčákPeter Brejčák

pricehubble-team-lea-waser

Foto: PriceHubble

Stefan Heitmann a Markus Stadler (zakladatelé PriceHubble) a Julien Schillewaert (CEO)

0Zobrazit komentáře

Tomu se říká dobré načasování. Vladislav Kochetov se svým startupem Realtify, který vyvíjí datově-analytický nástroj pro development rezidenčních nemovitostí, vstoupil na trh v létě 2020. V letošním červnu, tedy o pouhých jedenáct měsíců později, firmu za desítky milionů korun prodal švýcarskému PriceHubble a ten teď sám hlásí další velkou novinku, která má jeho rozvoj dál akcelerovat.

Rychle rostoucí startup, který působí v oblasti analytiky umělé inteligence a digitálních řešení pro realitní trh, oznámil dokončení druhého investičního kola, a to ve výši 34 milionů dolarů. PriceHubble tak v přepočtu získává přibližně 735 milionů korun. Jeho úspěch se přitom dotýká i české scény.

Kromě toho, že startup díky zmiňované akvizici působí na tuzemském trhu, v něm podle informací CzechCrunche drží podíl i sám Kochetov. Přesnou výši tohoto podílu však nesděluje. „To je bohužel přísně důvěrná informace. Mohu ale říct, že jsem uzamkl cenu akcií už před novou valuací,“ komentuje s úsměvem Kochetov.

Pro PriceHubble teď jde o druhé investiční kolo, podle portálu Pitchbook se startupu již předtím podařilo získat pět milionů dolarů. Aktuální kolo vedla společnost Digital+ Partners s výrazným přispěním fondů Latitude Ventures, TX Ventures a několika angel investory včetně Martina Enderleho, předsedy dozorčí rady německé společnosti Delivery Hero, vlastníka Dáme Jídlo.

vladislav-kochetov-3

Foto: Realtify

Vladislav Kochetov je ve PriceHubble odpovědný za rozvoj podnikání ve střední a východní Evropě

„Celý náš tým je nesmírně hrdý na to, že může oznámit úspěšné zafinancování druhého investičního kola. Jde o významný milník na cestě k naplnění naší vize stát se jednoznačným lídrem v oblasti digitálních řešení založených na datech pro nemovitostní a finanční trhy v Evropě a Asii,“ říká Julien Schillewaert, ředitel PriceHubble.

Švýcarský startup zabývající se technologiemi v realitách (tzv. proptech) založili Stefan Heitmann a Markus Stadler v roce 2016 a aktuálně působí na devíti trzích, kromě domácího Švýcarska také v Česku, na Slovensku, ve Francii, Německu, Rakousku, Japonsku, Nizozemsku a Belgii. Celkem má přes 800 zákazníků, přičemž jejich počet se během posledních dvanácti měsíců ztrojnásobil.

PriceHubble vyvíjí produkty pro realitní trh založené na datech a strojovém učení se zaměřením na oceňování nemovitostí a prediktivní analýzu. Cílem je přinášet na trh větší transparentnost. Nově získané prostředky chce firma využít ke strategickému růstu a expanzi či k dalším inovacím v oblasti datových zdrojů.

„Díky novému kapitálu může PriceHubble dále urychlit expanzi na globálním trhu a pokračovat v rozšiřování našeho technologického prvenství v oblasti řešení založených na datech pro realitní a finanční trhy. Jedná se o jedno z největších druhých kol na evropské proptech scéně a rád bych poděkoval našim stávajícím i novým investorům za jejich důvěru a odhodlání,“ popisuje Heitmann.

„Přestože k digitalizaci marketingu nemovitostí došlo před více než deseti lety, mnoho aspektů procesu prodeje a oceňování zůstává stále analogových, což znamená, že je každá fáze transakčního procesu citlivá. PriceHubble do odvětví přináší oceňování založené na datech a prediktivní analytice, které mají pomoci vyřešit stále často existující problémy realitního trhu,“ dodává Remus Brett z Latitude Ventures.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina