Švýcarský PriceHubble nedávno koupil český startup Realtify a oba teď slaví. Investoři do něj posílají 735 milionů
Tomu se říká dobré načasování. Vladislav Kochetov se svým startupem Realtify, který vyvíjí datově-analytický nástroj pro development rezidenčních nemovitostí, vstoupil na trh v létě 2020. V letošním červnu, tedy o pouhých jedenáct měsíců později, firmu za desítky milionů korun prodal švýcarskému PriceHubble a ten teď sám hlásí další velkou novinku, která má jeho rozvoj dál akcelerovat.
Rychle rostoucí startup, který působí v oblasti analytiky umělé inteligence a digitálních řešení pro realitní trh, oznámil dokončení druhého investičního kola, a to ve výši 34 milionů dolarů. PriceHubble tak v přepočtu získává přibližně 735 milionů korun. Jeho úspěch se přitom dotýká i české scény.
Kromě toho, že startup díky zmiňované akvizici působí na tuzemském trhu, v něm podle informací CzechCrunche drží podíl i sám Kochetov. Přesnou výši tohoto podílu však nesděluje. „To je bohužel přísně důvěrná informace. Mohu ale říct, že jsem uzamkl cenu akcií už před novou valuací,“ komentuje s úsměvem Kochetov.
Pro PriceHubble teď jde o druhé investiční kolo, podle portálu Pitchbook se startupu již předtím podařilo získat pět milionů dolarů. Aktuální kolo vedla společnost Digital+ Partners s výrazným přispěním fondů Latitude Ventures, TX Ventures a několika angel investory včetně Martina Enderleho, předsedy dozorčí rady německé společnosti Delivery Hero, vlastníka Dáme Jídlo.
„Celý náš tým je nesmírně hrdý na to, že může oznámit úspěšné zafinancování druhého investičního kola. Jde o významný milník na cestě k naplnění naší vize stát se jednoznačným lídrem v oblasti digitálních řešení založených na datech pro nemovitostní a finanční trhy v Evropě a Asii,“ říká Julien Schillewaert, ředitel PriceHubble.
Švýcarský startup zabývající se technologiemi v realitách (tzv. proptech) založili Stefan Heitmann a Markus Stadler v roce 2016 a aktuálně působí na devíti trzích, kromě domácího Švýcarska také v Česku, na Slovensku, ve Francii, Německu, Rakousku, Japonsku, Nizozemsku a Belgii. Celkem má přes 800 zákazníků, přičemž jejich počet se během posledních dvanácti měsíců ztrojnásobil.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPriceHubble vyvíjí produkty pro realitní trh založené na datech a strojovém učení se zaměřením na oceňování nemovitostí a prediktivní analýzu. Cílem je přinášet na trh větší transparentnost. Nově získané prostředky chce firma využít ke strategickému růstu a expanzi či k dalším inovacím v oblasti datových zdrojů.
„Díky novému kapitálu může PriceHubble dále urychlit expanzi na globálním trhu a pokračovat v rozšiřování našeho technologického prvenství v oblasti řešení založených na datech pro realitní a finanční trhy. Jedná se o jedno z největších druhých kol na evropské proptech scéně a rád bych poděkoval našim stávajícím i novým investorům za jejich důvěru a odhodlání,“ popisuje Heitmann.
„Přestože k digitalizaci marketingu nemovitostí došlo před více než deseti lety, mnoho aspektů procesu prodeje a oceňování zůstává stále analogových, což znamená, že je každá fáze transakčního procesu citlivá. PriceHubble do odvětví přináší oceňování založené na datech a prediktivní analytice, které mají pomoci vyřešit stále často existující problémy realitního trhu,“ dodává Remus Brett z Latitude Ventures.