Addamsovi podle Tima Burtona. Netflix v prvním traileru ukazuje seriál o slavné bizarní rodině

Kultovní režisér měl možnost film o Addamsově rodině natočit už na počátku 90. let, odmítl ale kvůli práci na druhém Batmanovi.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

wednesday-netflix-tim-burton

Foto: Netflix

Novinka Netflixu Wednesday

0Zobrazit komentáře

Je docela překvapivé, že Tim Burton se k vlastnímu zpracování Addamsovy rodiny dostává až nyní. Pokud by si totiž měli Morticia, Gomez, Wednesday a Pugsley z neobvyklé rodinky večer sednout ke společnému sledování filmu, nejspíš by si pustili jeho Beetlejuice, Ospalou díru nebo Sweeneyho Todda. Ani teď není hlavním tvůrcem, na novince s názvem Wednesday se nicméně výrazně kreativně podílí. A zároveň se poprvé vydává do televizní tvorby.

Addamsova rodina původně vznikla jako série komiksů, které vytvářel Charles Addams pro magazín The New Yorker. Původně bezejmenný komiks i postavy představoval překvapivou satiru typické americké rodiny – žili ve velkém gotickém sídle, nosili pouze černé oblečení jakoby z minulé éry a byli různými způsoby posedlí temnotou a smrtí.

Tuto premisu Addams většinou stavěl do ostrého kontrastu s realitou a zájmy jak běžných lidí ve světě komiksu, tak i s jeho čtenáři. Vznikal tak prostor pro mnoho bizarně zábavných situací – často mnohem více znepokojivých, než by dnešní publikum očekávalo. Ačkoliv kreslíř v průběhu své kariéry vytvořil plno jiných a podobně temných děl, Addamsova rodina si získala nejvíce pozornosti a časem se vydala do různých médií.

V 60. letech vznikla televizní adaptace v žánru sitcomu, díky níž předloha i všechny její postavy získaly jména. Ve své době seriál neměl závratně vysokou sledovanost, dostalo se mu ale dobrého hodnocení a zpětně poměrně kultovního statusu. Následující dekády přinesly několik dalších televizních počinů a od počátku 90. let také celovečerní filmy.

Nejznámějším a dodnes nejúspěšnějším z nich je Addamsova rodina z roku 1991. Už zde se naskytla první příležitost propojení s Timem Burtonem, který dostal nabídku snímek režírovat, ten ale odmítl kvůli pracím na filmu Batman se vrací. Ačkoliv se produkce v čele s debutujícím režisérem Barrym Sonnenfeldem potýkala s několika problémy, Addamsova rodina měla u diváků úspěch a o dva roky po vydání na plátna dorazilo pokračování.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Později vzniklo ještě několik dalších audiovizuálních titulů se slavnou podivnou rodinou, včetně dvojice animovaných filmů z let 2019 a 2021. Většina byla komerčně poměrně úspěšná, jejich příběhy, postavy ani zpracování ale nedokázaly navázat na kouzlo původních komiksů či seriálů. Když se proto do práce na Wednesday pustili Miles Millar a Alfred Gough, známí hlavně jako tvůrci televizního hitu Smallville, rozhodli se zkombinovat známé prvky s něčím zcela novým.

Díky tomu si také získali pozornost Tima Burtona, kterého projekt zaujal na základě scénáře k první epizodě. „Naší ambicí pro seriál bylo vytvořit osmihodinový film Tima Burtona,“ řekl jeden z showrunnerů Wednesday Miles Millar magazínu Vanity Fair. Režiséra, který se ujal čtyř z celkem osmi epizod seriálu a spolu se svou dvorní kostymérkou Collen Atwood celému projektu vtiskl specifickou estetiku, zajímala hlavně možnost se do příběhu ponořit na větší ploše, než je zvyklý.

wednesday-netflix-tim-burton-2

Foto: Netflix

Rodina Addamsových

První zveřejněná upoutávka Wednesday obsahuje všechny typické prvky Addamsovy rodiny, a přesto vypadá jako nový pohled na věc. Hrdinové si jednoznačně zachovávají svou podivnost vzhledu i charakteru, zároveň ovšem působí realističtěji a ne jako zcela fantastické postavy. Přitom stále zůstává extrémní kontrast mezi jimi a zbytkem světa – možná je naopak silnější.

Wednesday se ale zaměří hlavně na titulní postavu, která je oproti dřívějším podobám Addamsovy rodiny o několik let starší a snaží se vypořádat s dospíváním. To se bude dít v kontextu přizpůsobování se životu na prestižní soukromé škole, sporů s bratrem i vystupování ze stínu své matky. Samozřejmě ale nebude chybět ani makabrózní dějová linie ve formě série vražd v malém městě, kam se Wednesday s rodinou přestěhuje.

Wednesday zatím nemá přesné datum premiéry, Netflix nicméně slibuje uvedení letos na podzim. V titulní roli seriálu se objeví Jenna Ortega, její matku Morticii ztvárnila Catherine Zeta Jones, otec Gomez dostal tvář Luise Guzmána a bratra Pugsleyho hraje Isaac Ordonez.

Každý pátek vám ukážeme nové filmy, seriály a tipy, co sledovat nejen o víkendu.

Newsletter Watch | Poslední vydání

Jiří Burian oslnil klipem pro Lidl. Teď s Přemkem Forejtem rozehrál burgery v kuchyni McDonald’s

Tohle vás bude bolet, nebo nesmírně bavit. Přemek Forejt s Kapitánem Demo svým burgerovým bizárem zbořili kuchyň McDonald’s.

52289944434_2e4caac888_k

Foto: Jitka Pavlova/Flickr

Šéfkuchař Přemek Forejt a jeho rap

0Zobrazit komentáře

V březnu tohoto roku oznámil McDonald’s spolupráci s kuchařskou celebritou Přemkem Forejtem, který v rámci kampaně zaměřené na zvyšování povědomí o kvalitě surovin značky začal vystupovat v roli „kontrolora kvality“ produktů řetězce. Nyní se Forejt utrhnul ze řetězu a spolu s hudebníkem Jiřím Burianem alias Kapitánem Demo v hudebním singlu rozezněl suroviny fastfoodu.

V červenci se hudebník Jiří Burian v rámci svého alter ega Kapitán Demo pustil do vtipně laděné propagace prodejen Lidl. Od spolupráce s obchodním řetězcem, který je podle jeho slov svým způsobem záhada, si nyní odskočil k novému projektu, který je laděn podobným směrem jako song Hlas Lidlu.

V novém spotu McDonald’s vystupuje coby hlavní hvězda šéfkuchař olomoucké restaurace Entrée Přemek Forejt, který se stal slavným především díky své roli porotce v několika ročnících kuchařské show MasterChef Česko.

Ve videoklipu s názvem Mc’n’Roll na sebe Forejt bere podobu rappera s masivními brýlemi a šperky, který v kožichu a kostýmu z housek rozehrává v jedné z poboček McDonald’s svou velkou show. Ta je bizarní, úsměvná, nutno však podotknout, že z hlediska audiovizuálního zpracování také velmi povedená.

Oné bizarnosti nahrává především fakt, že zde Forejt hraje na jednotlivé suroviny, ze kterých jsou v McDonald’s skládány cheeseburgery. K tomu přidejte kuchařovy taneční kreace a popěvek „Yum, Yum, Yum, je to fresh, mám to rád“ a máte počin, který ze své hlavy nedostanete ani násilím.

Ke svému „hraní“ Forejt používá technologii playtronica, která se skládá z vodivých materiálů a chytré textilie. Po připojení k jednotlivým surovinám dokáže zařízení měnit dotek na midi noty a z čehokoliv udělat midi ovladač. Stačí se tak jen dotýkat připojených předmětů kolem sebe a ozve se tón.

„Hudba a jídlo jsou moje dvě velké vášně a v životě by mě nenapadlo, že je můžu takhle propojit. Vyměnit kytaru za hamburger? To je prostě pecka. Prvně to šlo mimo moje chápání, pak mě to začalo strašně bavit. Doufám, že klip bude lidi bavit stejně jako mě, když jsme jej tvořili,“ říká Přemek Forejt.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

kolouchova-d

Přečtěte si takéVylezla jako první Češka na Everest i K2, zemřela v PákistánuVylezla jako první Češka na Everest i K2, několikrát byla na hraně smrti. Zemřela na „zabijácké hoře“

Burian, který stojí za hity, jako je ADHD či Zlatíčka, k celé kampani složil text a vzal si na starosti i zapracování do beatů zvuky vycházející z rajčat, mletého masa či hamburgerových housek. Po stránce hudební režie na díle spolupracoval Petr Dvořák, produkční stránku obstaralo studio Yo’Mama.

Pro McDonald’s se jedná o již druhý hudební počin tohoto roku. Prvním se stal song Žeru naši planetu, který vznikl ve spolupráci s hudebníkem Pokáčem. Ten v něm mimo svého ukulele hraje také na environmentální notu. A právě úspěch klipu a písničky měl McDonald’s motivovat k vytvoření nového hudebního díla. Tentokrát v něm však fastfood podstatně více propaguje sám sebe.