Adidas za minulý rok prodal přes milion bot vytvořených z mořského odpadu
V roce 2016 představil adidas boty, které jsou metodou 3D tisku vyráběny z odpadu nasbíraného v oceánu. Nově tento německý gigant na poli sportovního oblečení a doplňků pro server CNBC oznámil, že za minulý rok pokořil hranici milionu prodaných kusů. Zároveň chce letos začít produkovat více bot z 3D tiskáren.
Speciální boty typu UltraBoost vznikly ve spolupráci s organizací Parley for the Oceans, která bojuje za lepší životní prostředí na Zemi. Právě díky této kolaboraci mohlo být na jeden pár těchto bot využito až 95 procent plastového odpadu, respektive až jedenáct PET lahví.
I když bylo hlavním cílem ukázat konkurenci, že se dají boty vyrábět i způsobem šetrným k přírodě, prostor zde dostala o technologie 3D tisku, která se k výrobě používala. A vizí adidasu je, aby se používala ještě více, čehož chce docílit v následujících měsících.
Podle odhadů by měla německá společnost v tomto rocet postupně „tisknout“ až 100 tisíc párů bot Futurecraft 4D, tedy modelu, se kterým experimentovala loni. Pomoci mu k tomu má partnerský startup Carbon, na jehož 200milionovém prosincovém kole Series D se podílela i investiční větev adidasu Hydra Ventures.
Stokrát rychlejší produkce
Vzhledem k 3D tiskařské technologii, kterou Carbon disponuje, se sneakers Futurecraft 4D mohou vyrábět až stokrát rychleji než za použití běžné 3D tiskárny. Odhaduje se, že podrážka těchto modelů může být vytvořena v horinzotu několika minut. Vedle rychlosti mají být boty i mnohem ohebnější a pevnější než modely produkované standardní cestou.
Foto: adidas