Agenti, kteří hlídají, jestli vaše síť běží. ThousandEyes pomáhá firmám rychle řešit výpadky
V případě, že volá zákazník, kterému něco nefunguje, potřebuje poskytovatel služby okamžitě vědět, co se děje. ThousandEyes mu problém odhalí.
Váš byznys jede jako na drátkách. Přichází objednávky z celého světa, vy rychle reagujete, zákazníci obratem platí a spokojeně se připojují k vaší službě nebo přebírají zaslané zboží. Jenže najednou střih, váš hlavní systém vypadne a jak ubíhají nekonečně dlouhé minuty, počítáte ztráty, které se kvůli nedostupnosti vašich služeb kumulují. V takovou chvíli by dal nejeden manažer cokoliv za to, aby měl po světě rozeseté agenty, kteří nepřetržitě sledují všechna připojení, cloudy a další sítě a včas vás upozornili, když se taková katastrofa blíží.
Globální byznys je stále komplikovanější. Prakticky každá firma je dnes v menší či větší míře napojená na internet, bez kterého nedokáže fungovat, nebo jsou při jeho nedostupnosti její aktivity minimálně ochromeny. Jak se mnoho aplikací a služeb přesouvá do cloudů, firmy ztrácejí přímou kontrolu nad síťovou infrastrukturou, ve které se ale pořád může něco porouchat. V ten moment je klíčové problém co nejrychleji objevit a adresovat. Čím déle ho hledáte, tím déle vaše služby nefungují a ztrácíte zákazníky.
Před největšími výzvami v takové chvíli stojí zejména velké společnosti, které mají široké IT rozpínající se v cloudu po celém světě. V komplexním prostředí je mnohdy složité rychle najít chybu, když danou infrastrukturu nemáte u sebe a neznáte každou její součástku. Takový byl stav před lety, ale dnes už firmy potřebují mnohem sofistikovanější řešení. Inteligentní vhled do sítí firmám nabízí společnost NTT s využitím analytické platformy ThousandEyes (která od roku 2020 patří do portfolia společnosti Cisco). Ta prostřednictvím monitorovacích bodů, takzvaných agentů, umístěných po celém internetu nabízí komplexní přehled o dostupnosti poskytovaných a konzumovaných služeb.
Díky takovému monitoringu dokáže firma reagovat na problémy ještě dříve, než to bude mít dopad na její zákazníky, služby či příjmy – a nebo takové dopady alespoň minimalizuje. „Našimi partnery jsou v podstatě všichni, kdo řeší zákaznickou zkušenost. V případě, že volá zákazník, kterému něco nefunguje, potřebuje poskytovatel služby nebo provozovatel e-shopu okamžitě vědět, co se děje,“ vysvětluje Martin Klčovský ze společnosti NTT, která má s nasazením služby ThousandEyes bohaté zkušenosti a tuzemským zákazníkům ji nabízí nezávaznou konzultaci.
Komplexní monitoring se může hodit i při banálnějších situacích, jako když se nechce v obchodě či restauraci připojit platební terminál a personál řeší, kde je chyba. Často totiž vůbec nemusí být problém na straně dodavatele platebního terminálu, jemuž je často spíláno. „Operátor okamžitě vidí dostupnost jednotlivých služeb, které jsou v pořádku. Jakmile ale přepne na pohled zákazníka, zjistí, že skutečně dochází k výpadkům, které jsou ovšem způsobeny třeba špatnou Wi-Fi sítí v daném místě. Celá záležitost se díky tomu rychle vyřeší,“ vysvětluje Klčovský.
Platforma ThousandEyes poskytuje ucelený vhled napříč celou komunikační cestou až k uživateli díky zmíněným softwarovým agentům, které má rozmístěné v rámci interních i externích sítí po celém světě, ať už se jedná o pobočková či datová centra, interní aplikace nebo konzumované služby na bázi předplatného. Zatímco standardní monitoring, jak byl dlouhé roky definovaný, byl provozovaný v jednom bodě, z něhož byla vybraná služba běžící na známé infrastruktuře monitorována, tak to už ve světě internetových služeb a cloudových aplikací nefunguje.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.