Air Bank se loni zvýšil čistý zisk na 1,4 miliardy korun. Nově umožňuje založit účet v mobilní aplikaci

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

airbank
0Zobrazit komentáře

Úspěšný rok má za sebou Air Bank. Banka patřící do finanční skupiny PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera oznámila, že v roce 2018 vykázala čistý zisk 1,4 miliardy korun, což znamená meziroční růst o 139 procent. Air Bank se loni dařilo jak získávat nové klienty, kterých přibylo více než 76 tisíc, tak také zvyšovat objem poskytnutých úvěrů a celkově navyšovat příjmy z běžného retailového bankovnictví. Letos navíc sedm let starou banku možná čeká velká proměna.

Počet klientů v Air Bank meziročně vyrostl o 13 procent na celkem 673 407 klientů, což by ji mohlo dotáhnout na mBank, která je co do počtu klientů šestou největší bankou v Česku a v roce 2017 měla přes 650 tisíc klientů. Air Bank tehdy měla přes 620 tisíc zákazníků. mBank ani další banky zatím výsledky za loňský rok nezveřejnily.

michal-strcula-airbank1

Foto: Air Bank

Michal Strcula, generální ředitel Air Bank

„V loňském roce se nám dařilo celkově navyšovat příjmy z retailového bankovnictví. Přispěly k tomu i nové služby, které jsme nabídli. Naši klienti si velmi rychle oblíbili rychlou a snadnou půjčku přes mobil, kontokorent, platby mobilem a také Odměny za placení v aplikaci My Air. I po sedmi letech jsme stále atraktivní také pro nové klienty, kterých k nám vloni přišlo skoro osmdesát tisíc,“ říká Michal Strcula, generální ředitel Air Bank.

Založení účtu v aplikaci bez návštěvy pobočky

Mobilní aplikaci My Air na konci roku 2018 v Air Bank využívalo 347 tisíc lidí, tedy více než polovina všech klientů. Ve vylepšování služeb navíc banka pokračuje i letos. Během ledna spustila okamžité platby pro rychlý převod peněz mezi účty v jiných institucích, rozšířila možnosti napojení účtů z jiných bank do svého bankovnictví a nyní nově umožňuje založit si účet jednoduše přes mobilní aplikaci, kdy vůbec nemusíte na pobočku.

„Z našich pravidelných průzkumů dlouhodobě vyplývá, že pokud by si lidé znovu vybírali svou banku, jejich první volba by padla právě na Air Bank. Tímto krokem tak chceme všem zájemcům cestu k Air Bank zas o něco zjednodušit,“ říká Tomáš Veselý, vedoucí Oddělení každodenních služeb Air Bank. K založení účtu v aplikaci My Air stačí vyplnit základní osobní údaje, vyfotit dva doklady totožnosti a poslat ověřovací platbu z jiného účtu. V aplikaci proběhne i podpis smlouvy.

air-bank-my-air-ucet

Účet v Air Bank jde nově založit v mobilní aplikaci

V roce 2018 se jinak v Air Bank navyšovaly také další ukazatele. Objem rozpůjčovaných peněz se zvýšil o 19 procent na 46,3 miliardy korun a nejen díky tomu čisté výnosy očištěné o úvěrové ztráty meziročně stouply o 50 % na 3,1 miliardy korun. Počet běžných účtů meziročně vyrostl o 17 % na celkový počet 746 818 a rostly také spořicí účty, meziročně o 13 % na 434 693. Objem vkladů na běžných a spořicích účtech klientů se ve stejném období zvýšil o 14 % na 102,1 miliardy korun.

Zatímco počet poboček loni zůstal nezměněn, přibylo 44 bankomatů, kterých má nyní Air Bank 365. Do ročního zisku, který činil 1,4 miliardy korun, se pozitivně promítly také jednorázové dividendové příjmy z dceřiných společností. V letošním roce však možná čekají Air Bank ještě mnohem větší změny.

air-bank-karta

Loni v listopadu se totiž začala připravovat obří transakce, která by měla sloučit Air Bank s českým a slovenským Home Creditem, rovněž patřící pod PPF, a konkurenční Monetou Money Bank. Spojení nyní musí posvětit akcionáři Monety, ale pokud by ke spojení došlo, na trhu by vznikl nový významný hráč, který by byl třetí v Česku, co se týče bankovní sítě, a druhý ve spotřebitelských půjčkách.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Home Credit poslal do svého pojišťovacího startupu DOK investici ve výši 100 milionů korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

mujdokapp
0Zobrazit komentáře

Před půl rokem byla v České republice spuštěna nová služba DOK, která si dala za cíl zmodernizovat tuzemské pojišťovnictví a přinést do něj nové technologie, jež si již běžně používají v jiných oblastech. Za DOKem stojí finanční skupina Home Credit patřící pod PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a první půl rok provozu se zjevně osvědčil. Home Credit nově do svého insuretechu (insurance + tech) posílá 100 milionů korun, což je zhruba desetinásobek proti tomu, s čím DOK službu před půlrokem rozjížděl.

DOK plánuje novou investici využít primárně k vývoji vlastní umělé inteligence a také k postupnému rozšíření na další trhy. Uživatelům moderní pojišťovací služba přináší úsporu času při sjednávání a administrace pojištění, kdy vlastně přináší automatizaci pojišťovacího makléře. DOK za prvních šest měsíců využilo přes 3 tisíce zákazníků, což Home Creditu potvrdilo, že má taková služba smysl.

„Dosavadní výsledky nám potvrdily, že pro službu, která stojí přesně mezi pojišťovacími makléři a rychlou poptávkou pojištění typu online srovnávačů, je na českém trhu místo,“ hlásí po půl roce zakladatel DOKu Pavel Kuhn, který v minulosti stál u zrodu služeb Zonky, Mobito či Sazka mobil. Podle něj uživatelé vítají, že se mohou pojistit snadno, za pár minut a zcela online, a to nejen v Česku, ale i v dalších zemích, kam chce DOK postupně expandovat.

pavel-kuhn

Foto: DOK

Pavel Kuhn, zakladatel pojišťovacího startupu DOK

V DOKu si lze jednak ukládat své pojistné smlouvy a zároveň si je mohou uživatelé nechat hodnotit a průběžně porovnávat s nabídkou na trhu, díky čemuž zjistí, kdy si mohou sjednat výhodnější pojištění. Takový servis se zhodnocením aktuálních smluv zatím DOK poskytl zhruba tisícovce uživatelů a letos by mělo navíc dojít ke zlepšení veškerých výstupů, a proto bude startup významně investovat do automatizace a také umělé inteligence, která pracuje s různými ukazateli jednotlivých smluv a porovnává je.

„Z hlediska produktu se budeme soustředit primárně na rozšíření produktového portfolia a na vylepšení protinabídek, tedy doporučování výhodnějších pojištění, které už dnes testujeme. Všechny funkcionality vyvíjíme vždy v kooperaci jak s designéry, tak se zákazníky, což nám pomáhá vytvářet službu přímo jim na míru. Konečnou vizí je téměř 100% automatizace, která si poradí s naprostou většinou smluv, najde lepší nabídky a makléři se tak budou moci soustředit pouze na finální kontrolu a lidskou expertízu,“ dodává Kuhn.

dok-focení-smluv

Foto: DOK

Nahrávání smluv do DOKu