Airbnb výrazně navýšilo tržby, ale vyhráno nemá. V Česku vydělávají majitelé bytů polovinu co před pandemií
Odvětví navázaná na pohyb lidí a turismus zažila minulý rok náročné časy, ovšem nová sezóna s sebou přináší i naději. Alespoň takto mohou vyznívat nejnovější čtvrtletní výsledky společnosti Airbnb, která globálně zprostředkovává krátkodobé pronájmy. V obratu meziročně vyrostla o 300 procent, nicméně na otevírání šampaňského je ještě stále brzy.
Celkový obrat Airbnb za druhé čtvrtletí letošního roku činil 1,3 miliardy dolarů (28 miliard korun), což je ale relativně střídmý nárůst o deset procent oproti stejnému období v roce 2019, tedy roku před pandemií. Až v tomto kontextu je patrné, jak zásadní byl pokles způsobený příchodem koronaviru. Podobný obrázek ukazují i další čísla, která Airbnb dalo k dispozici.
Počet zarezervovaných nocí a zážitků (které společnost také zprostředkovává) dosáhl na 83,1 milionu, což je o 197 procent více než v roce 2020, ovšem takřka stejně jako za totožné období v roce 2019. Jiné, dílčí parametry ukazují spíše optimistický obrázek – čistou ztrátu Airbnb dokázalo snížit z 507 milionů dolarů na 68 milionů (z 11 miliard na 1,4 miliardy korun).
„Nastává oživení cestovního ruchu a Airbnb je v čele tohoto trendu. V uplynulém roce jsme se soustředili na uspokojení měnících se potřeb našich hostů. Síla našich výsledků za druhé čtvrtletí naznačuje dvě věci: lidé jsou připraveni cestovat a Airbnb je připraveno je hostit,“ píše společnost ve svém čtvrtletním dopisu pro investory.