Akce jim zrušili, tak se vrhli na dezinfekční stojany. Eventová agentura Borovka zachraňuje sebe i celé Česko
V eventové agentuře Borovka, za kterou stojí Lenka a David Borovkovi, začali vyrábět stojany na dezinfekci
Je to vlastně jen kus železa, minimum pohyblivých částí, prostor pro zásobník a trochu nezvykle žádná čidla. Dávkuje se tu šlapacím pedálem. Úplně jednoduchý stojan na dezinfekci rukou je přesto hotovým zjevením. Pro velké firmy i pro tu, která s ním přišla.
Nápad původně eventové společnosti Borovka Event, který si cestu od prvních náčrtů na papíře po hotový produkt prošel během 14 dní, přesně zapadl do potřeb post-koronavirového světa. Zachránil celou agenturu i společnosti, které chtějí obnovit výrobu a prodávat, ale potřebují jednoduše dezinfikovat.
Doteď produkční společnost už měla svou práci dobře rozplánovanou. Celkem 13 let budování skladových zásob se odráží ve slušném vybavení: několik vlastních dodávek, kamion a 600 metrů čtverečních skladů plných všeho, co by jen jakýkoliv zájemce o velkou akci mohl chtít.
Party stany, světla, profesionální ozvučení, složité konstrukce, a třeba i velký trend v eventovém vybavení, jímž jsou beduínské stany dovezené z Jihoafrické republiky. Celkem tři tisíce věcí od profesionálního vybavení pro videomappingy po tisíce metrů kabelů. Měsíčně se v sezóně tyhle zásoby otočily až na 40 akcích, třeba na Autech na Náplavce.
Všechno tohle se v březnu stalo úplně zbytečným.
Když přišel zákaz veřejného shromažďování, vyhlásili majitelé firmy Borovka Event David a Lenka Borovkovi dvoutýdenní prázdniny. Bylo jim hned jasné, že jestli chtějí práci pro sebe i svůj tým zachovat, je potřeba najít úplně nový zdroj příjmů. Alespoň malá náplast ve formě pořádání online konferencí, kterou pak spustili, dá dohromady asi dvě akce měsíčně. „Ale není to byznys, na kterém uživíte 10 zaměstnanců,“ uvádí pro CzechCrunch David Borovka.
A ve chvíli, kdy slýchal o nedostatku roušek a respirátorů a jejich ceně, zdravě se naštval. „Už dřív nám naši obchodní partneři psali, jestli je nepotřebujeme. Když jsem viděl situaci v polovině března, jak nic nejde sehnat, hned jsem začal hledat a objednávat,“ dodává.
Tak si je vyrobíme sami
Dosavadní práce mu totiž kromě skladů plných nejrozličnějších věcí nechalo také úzké vazby třeba na čínské obchodní partnery, i znalost toho, jak objednávat na dálku. „Věděl jsem, že nemůžeme čekat, aby zásilky chodily po dvou týdnech. Objednával jsem po třech dnech. Vložil jsem do toho polovinu úspor, které by nám zajistily půl roku fungování bez příjmů. Několik milionů korun,“ popisuje. Ale začaly se mu ozývat firmy, které chtěly víc. Když má prý dobré kontakty, mohl by zajistit stojany na dezinfekci.
„Vím to přesně. V 8 hodin večer mi přišel e-mail, jestli bychom se postarali o 400 stojanů. Velkou část noci jsem zkoušel volat, jenže takové množství se sehnat nedalo. Řekl jsem si, že když je nedokážeme nakoupit, dokážeme je vyrobit,“ popisuje třiatřicetiletý podnikatel z Českobudějovicka. A tak se stalo.