Alternativní platby pomalu dohání transakce kartou, hlásí TrustPay, přes který tečou desítky miliard
Poskytovatel platebních řešení na některých trzích pozoruje rapidní nárůst alternativních platebních metod. Obchodníci se musí přizpůsobit.
Společnost TrustPay patří od svého založení v roce 2009 mezi první platební instituce, které začaly nabízet služby e-shopům a online obchodníkům. Původem slovenská firma rychle začala obsazovat trhy po celé Evropě i mimo ni, v posledních letech přitom napříč zeměmi pozoruje zvyšující se popularitu alternativních platebních metod. Jak sama říká – jejich využívání je už tak velké, že je na místě označovat je jako ‚lokální‘ namísto ‚alternativní‘. Pokud totiž chtějí obchodníci na jednotlivých trzích opravdu prorazit, potřebují zákazníkům nabídnout i je, aby tím posílili svou pozici.
„Naše působení bych mohla shrnout jednoduše do vyjádření desítek miliard korun objemu zpracovaných plateb na roční bázi, přičemž jsme všechno zvládli ve více než 65 světových měnách a 42 zemích,“ popisuje pro CzechCrunch Karin Milková, obchodní ředitelka TrustPay. Projevuje se to i na ukazatelích byznysu – během let 2019 až 2021 firma své tržby navýšila z úrovně v přepočtu asi 270 milionů na přibližně 550 milionů korun.
TrustPay přitom nabízí největší výběr platebních metod na trhu. „Předtím jsme je nazývali alternativními metodami, teď už jim říkáme lokální, protože v některých zemích jsou využívanější víc než klasická platba kartou,“ doplňuje Milková.
Jako příklady kromě mezinárodně známých Apple Pay a Google Pay zmiňuje lokální projekty jako Blik v Polsku nebo GiroPay v Německu. Implementace těchto řešení v platformě TrustPay spolupracujícím e-shopům ulehčuje i expanzi na nové trhy, protože zákazníkům dokážou nabídnout platební metody, na které jsou nejvíc zvyklí.
„V Česku vidíme spíš přesun od online bankovních převodů ve formě tlačítek směrem ke kartám, což evropský trend zvyšující se popularity lokálních platebních metod nekopíruje. V zahraničí na podobném způsobu jako online bankovní tlačítka fungují některé lokální platební metody, obecně jsou ale uživatelsky přívětivější,“ komentuje Milková.
I když TrustPay začínal na Slovensku a klienty má po celém světě, hlavním trhem pro něj je Evropská unie, kde také drží licenci. Jedna z jeho cílových skupin na lokálním trhu jsou e-commerce hráči, a to od menších až po větší e-shopy, konkrétně například Sygic, Sizeer, Autobazar EU, iZlato, Farmasi, Sanitino nebo VNET.
„Na český trh jsme neměli oficiální vstup, klienti u nás ale mohou procesovat transakce v české koruně a také je v korunách umíme vyplácet, takže základnu zdejších klientů máme již delší dobu. Díky jazykové i kulturní blízkosti a pasportizaci naší licence zde působíme dlouho, Česko považujeme za velmi blízký trh a zmiňované výhody nám umožňují obsluhovat jej efektivně,“ říká Milková.
Díky dlouholetým zkušenostem TrustPay dokáže pokrýt všechny aspekty související s implementací a provozem platebních řešení od technické podpory přes tým na posuzování rizik až po konzultace. „Jsme víc než jen platební brána, pro klienty jsme partnery a díky individuálnímu přístupu jim dokážeme připravit nabídku přímo na míru včetně nacenění,“ popisuje obchodní ředitelka firmy.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsKromě toho TrustPay nabízí další výhody jako například maximální přehled ve financích díky inovativnímu uživatelskému rozhraní, implementaci do čtyřiadvaceti hodin bez potřeby podepisování fyzických dokumentů nebo také speciální nabídku, kdy si obchodníci mohou řešení vyzkoušet až na jeden rok zdarma.
Nedávno firma představila novou verzi své platební brány, která je dynamičtější, plně optimalizovaná na všechna zařízení a obchodník si v ní může nastavit také vlastní logo. Novinkou je pak i funkce Restart platby, jež podporuje úspěšnost dokončení transakce. Když je zákazníkovi poprvé platba zamítnuta, možnost opakovat ji mu nabídne rovnou platební brána a nemusí se tak opětovně překlikávat ze stránek obchodníka.
V nejbližších měsících TrustPay plánuje zavést několik novinek včetně přidávání dalších platebních metod, čímž otevírá také nové možnosti i pro své klienty. Produkty firmy se ale netýkají jen platebních řešení. Například Obchodnický portál funguje jako moderní online back office. „Umožňuje efektivně a přehledně zpracovávat široké portfolio webů, pro každý z nich navíc mohou využívat separátní reporting a grafy,“ dodává Milková.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.