Američané nafejkovali přistání na Měsíci. Pravdu odhalí láska Scarlett Johansson a Channinga Tatuma
Filmová novinka Vezmi mě na Měsíc není ani zdaleka tak geniální jako inženýři z NASA. Vlastně je místy až hloupá. Ale kouká se na ni pěkně.
Ona je půvabná podfukářka, co mění přízvuky podle toho, s kým zrovna mluví. Šovinistické pány Ameriky šedesátých let si obtáčí kolem prstu, lež je pro ni v profesním životě úspěšného marketingového mága (i v tom osobním) každodenní rutinou. On je zkušený borec z NASA, kterému těsně uniklo místo v kokpitu některé z misí Apollo, ale jinak by se jako plnokrevný Američan mohl do vesmíru ihned vydat. Nemá rád faleš, jeho upřímný pohled je upřený na Měsíc, ale v nitru je tak trochu nesmělý.
Co myslíte, jak to dopadne? Přitáhnou se tyhle protiklady? Ale ještě předtím přijde nějaká komplikace? Bude to okořeněné laškováním i škádlením? A pár komediálními postavami v menších rolích? Určitě už jste v životě nějakou romantickou komedii viděli, takže odpovědi znáte.
Jenže Scarlett Johansson a Channing Tatum v hlavních rolích filmu Vezmi mě na Měsíc i tuhle stokrát opakovanou šablonu naplňují příjemnou vzájemnou chemií. A navíc se filmová novinka odehrává v pěkných kulisách vesmírného závodu a zákulisí NASA. Překvapí? Ne. Pobaví? Ano.
Sledujeme totiž nejslavnější okamžiky amerického vesmírného programu a mise završená přistáním na Měsíci je za dveřmi. Jenže NASA ztrácí peníze i zájem veřejnosti – a tak musí přijít marketingová specialistka, která všechno nakopne. Začnou se domlouvat sponzoringy, astronauti se objevují na krabicích od snídaňových vloček, televizní štáby lezou pod ruce technikům NASA… A to se šéfovi v podání Tatuma samozřejmě nemůže líbit.
Už trailery Vezmi mě na Měsíc ale prozradily, že tady půjde o víc. O fingované lunární přistání jako z divokých a dodnes živých konspiračních teorií. Jenže film se k této fejkové epizodě (kterou měl mít na svědomí režisér Stanley Kubrick proslavený snímkem 2001: Vesmírná odysea, z čehož si Vezmi mě na Měsíc několikrát utahuje) dostane až po překvapivě dlouhé době. Do té doby je to nenáročná komedie o tom, jak se Scarlett snaží reklamně podpořit vesmírný program navzdory Channingově bručení. Samozřejmě zcela fiktivně a vymyšleně, ale to vážně nevadí.
Reklamní tematikou, barevnou paletou a z dnešního pohledu přinejmenším úsměvným zasazením do šedesátých let (Nezávislá a schopná žena, která není sekretářka? Jak nevídané!) to místy připomíná skvělý seriál Šílenci z Manhattanu neboli Mad Men, akorát s větší dávkou romantiky. A raket. Pak ale přijde Woody Harrelson jako pohůnek prezidenta Nixona a začne na hrdinku tlačit, že musí připravit fejkové přistání na Měsíci. Jako pojistku, kdyby náhodou americký triumf nad Sověty byl něčím ohrožen.