Americký inženýr vytvořil speciální brýle, které začerní obrazovky kolem vás
Průměrný Američan stráví dle aktuálních výzkumů denně 11 hodin sledováním obrazovek různých zařízení. Televize, monitory, displeje telefonů, digitální billboardy, všechna tato zařízení se snaží doma, v práci, při cestě autem, vlakem nebo procházce po městě upoutat pozornost člověka. Tuto nelichotivou statistiku se nově pokouší vylepšit partička amerických vývojářů a designérů, která vyrábí speciální polarizační brýle pod názvem IRL Glasses. Ty po nasazení zvládají velkou část těchto ruchů kompletně odfiltrovat.
Technologie polarizačních brýlí, které jsou v praxi schopny filtrovat odlesky a blokovat UV záření, není samozřejmě nic nového, tvůrcům se však podařilo sestrojit je tak, že zvládnou kompletně zablokovat také světlo vycházející z LCD nebo LED obrazovek, respektive přeměnit ho na černou barvu. Po nasazení se tak jejich nositel ocitne skoro až v jiném světě, bez všudypřítomných blikajících obrazovek.
Otravně blikající televize při obědě
Potřebu vytvořit podobnou technologii si inženýr a zakladatel projektu Scott Blew uvědomil, když před časem během obědové pauzy stál u jednoho z jeho oblíbených pouličních food tracků v Los Angeles. Hned vedle byla totiž umístěna obří televize, ve které běželo nepřetržité zpravodajství televizní stanice Fox News.
Tato dle Blewa mediální masáž během oběda, kdy by měli mít lidé čas na to, aby se mohli nerušeně věnovat jídlu a povídání s přáteli nebo kolegy, ho rozohnila natolik, že se po návratu domů rozhodl problém řešit. Po krátké rešerši kontaktoval společnost Steelcase vyrábějící speciální polarizační filmy a následně zamířil za svým dobrým přítelem, umělcem Ivanem Cashem.
Společně pak díky správnému natočení a zploštění polarizačních filtrů vytvořili první plně fungující prototyp. „Jako většina lidí v dnešní době jsem i já bohužel závislý na technologiích. S našimi brýlemi se proto snažíme do našich životů vnést trochu té rovnováhy.“ říká jejich spolutvůrce Ivan Cash.
OLED zatím odolává
Menším nedostatkem je, že kvůli použité technologii brýle alespoň prozatím nedokáží filtrovat obraz vycházející ze stále využívanějších OLED panelů, což zamezuje jejich použití u nejnovějších mobilních telefonů, například iPhonů. Brýle rovněž nezvládnou blokovat obraz vycházející z digitálních billboardů – tvůrci však slibují, že finální verze výrobku bude i touto funkcí vybavena.
IRL Glasess jsou totiž v současnosti v testovací verzi, do které zamířily po úspěšné kampani na crowdfundingovém serveru Kickstarter. V té se autorům projektu podařilo od zhruba 2 000 fanoušků vybrat přes 140 tisíc dolarů, v přepočtu zhruba 3,2 milionu korun. Právě na Kickstarteru si lze i brýle za částku 79 dolarů (1 800 korun) předobjednat.