Angela Ahrendts: z malého města v Indianě na pozici nejlépe placeného zaměstnance Applu
Angela Ahrendts se do technologického světa sice nedostala úplně běžným způsobem, zato se rychle stala jedním z nejdůležitějších a nejlépe placených výkonných zaměstnanců Applu. Američanka začala v Applu pracovat v roce 2014 jako vedoucí maloobchodního prodeje, na pozici, která byla více než rok volná. Protože Ahrendts neměla žádnou předchozí zkušenost v technologickém odvětví, technologický svět to o to víc zaskočilo.
Do té doby totiž pracovala osm let v módním průmyslu na pozici CEO v britské společnosti Burberry. Je však vidět, že Apple si je vědom toho, že před čtyřmi lety s jejím přijetím nešlápl vedle. Společnost si jí velmi cení, což potvrzuje také fakt, že dnes pobírá téměř dvojnásobný plat samotného CEO Tima Cooka. Společně s tím je i jedinou ženou na seniorské výkonné pozici ve společnosti.
Angela Ahrendts se narodila ve městě New Palestine v Indianě. Během studia střední školy se věnovala volejbalu, tenisu, ale byla i roztleskávačkou a dělala gymnastiku. Jako dítě ráda šila vlastní oblečení a snila o tom, že se jednou dostane do módního odvětví.
“U mě vždy vítězila móda. Kdybyste si přečetli moji ročenku ze střední, byla jsem jedním z těch, kteří už v 16 letech věděli, co jednou budou dělat,” sděluje Ahrendts britskému deníku The Guardian.
Vystudovala státní univerzitu v Indianě a den po složení zkoušek na jednosměrnou jízdenku odjela do New Yorku, kde dostala práci v obchodu s pánským oblečením. Tam však mnoho času nestrávila a během krátké doby přešla do společnosti Warnaco, která prodávala plavky a spodní prádlo. V 80. letech už pracovala jako ředitelka Donna Karan International, kde šest let získávala zkušenosti.
Odtud přešla v polovině 90. let do firmy Henri Bendel, kde byla pověřena zvýšením počtu kamenných obchodů, a to v 50 nových zemích. Tento projekt byl však společností brzy zrušen. V roce 1998 se Ahrendts rozhodla pro práci ve společnosti Liz Claiborne, prodejci dámského oblečení a doplňků. Tam strávila osm let a dokázala se vypracovat až na pozici zástupce výkonného ředitele.
Rodačka z Indiany se nakonec v roce 2006 stala CEO britské módní společnosti Burberry, která je známá prodejem luxusního oblečení a doplňků. Zde se okamžitě pustila do práce na revitalizaci společnosti. Rozhodla se zrušit celkem 35 kategorií produktů, které obsahovaly například i kostkovaný vzor, díky kterým je značka Burberry tolik známá.
Během své funkce Ahrendts dokázala firmu přimět ke zvýšení využití moderních technologií. Módní společnost se sídlem v Londýně díky ní tak poprvé spustila internetový prodej a zlepšila technologii ve všech kamenných obchodech. Společně s tím také představila nové řady produktů a rozšířila obchod do zemí, kde předtím nepůsobila.
Pro lepší komunikaci s britskou společností se Ahrendts rozhodla společně se svou rodinou přestěhovat do Anglie. Se svým manželem Greggem Couchem se potkali na základní škole, proto v této době slavili již 40 leté výročí. V době, kdy Ahrendts žila na Manhattanu a pracovala 80 hodin týdně udržovali 17 let vztah na dálku. Couch se nakonec odstěhoval za ní do New Yorku, kde založil vlastní společnost. Té se však vzdal poté, co se jeho žena stala CEO Burberry, a rozhodl se zůstat doma a starat se o děti.