Ashton Kutcher prozrazuje svou investiční strategii. Nahlíží lidem do telefonů a zjišťuje, jaké aplikace frčí
Ashton Kutcher se proslavil nejen na filmových plátnech, ale také jako úspěšný investor. Včas odhadl obrovský potenciál startupů jako Uber, Airbnb, Spotify nebo SoundCloud a zjistil, že slušné příjmy nemusí mít pouze z herectví. Přes fondy A-Grade Investments a Sound Ventures podporuje desítky dalších projektů a spolupodílel se na investičních kolech, které ambiciózním startupům vynesly až 3,1 miliardy dolarů.
V celém svém investičním počínání pak razí jednoduchou myšlenku: neinvestovat do produktu, ale do lidí, kteří za ním stojí. Dvaačtyřicetiletý Kutcher se již několikrát veřejně vyjádřil, že namísto mnohonásobného zhodnocení investice chce, aby startup, který podpoří, měl potenciál změnit svět. Rychlý zisk ho tolik nenaplňuje jako vize budoucnosti a ambice k narušení zaběhlých pořádků.
K rozvíjení tohoto investičního mindsetu používá několik specifických taktik, které ho odlišují od svých ostatních kolegů ze Silicon Valley. Klíčová je pro něj komunikace a osobní styk se zakladateli, to je alfa a omega. Dále musí danému produktu věřit a nevidět v něm pouze mašinu na peníze. A v neposlední řadě klade důraz na aplikace, které lidé používají.
Právě třetí podmínka Kutcherových investičních plánů je nejméně běžnou, avšak patrně tou nejoriginálnější. Jak zmiňuje v podcastu The Twenty Minute VC, vždy, když se s někým potká, požádá ho, jestli mu může ukázat úvodní plochu s aplikacemi na telefonu. Chce mít totiž přehled o tom, jaké aplikace lidé nejčastěji využívají, a zároveň zjistit, jestli se v ústraní nerodí nějaká nová, zásadní.