Ať váš vůz vydělává. Automobilka pro mladé Lynk & Co se chystá do Evropy s novým modelem vlastnictví auta
Pokud není předmětem nákupu vozu skutečně raritní kousek, pak se téměř vždy jedná o ztrátovou investici. Nejenže je provoz auta spojen s náklady na pojištění, pohonné hmoty, servisní prohlídky a další, ale velmi rychle se odepisuje i jeho cena. U některých modelů dokonce stačí jen pár let provozu k tomu, aby se vůz dostal na polovinu své někdejší hodnoty. Tato situace se však může v budoucnu změnit.
Nejenže si vozy díky novým technologiím lépe udrží svou cenovku, ale některé z nich dovedou svému majiteli i dokonce vydělávat. S tímto plánem počítá například Tesla, která vybavuje své vozy systémem autonomního řízení. V budoucnu by měl umožnit zapojit zakoupený vůz do flotily autonomních taxíků a nechat jej tím vydělávat. S podobnou strategií nyní přichází i švédsko-čínská automobilka Lynk & Co, která by měla již v dubnu své podnikání zahájit také na evropské půdě.
Zde nabídne své kompaktní SUV Lynk & Co 01, které si zákazníci budou moci klasicky zakoupit, případně si jej od společnosti pronajmout za 500 eur měsíčně (přibližně 13 500 korun). Jedná se o poměrně vysokou částku, která však může být majiteli pravidelně vracena, podaří-li se mu za měsíc najít dostatečné množství zájemců, kteří by si od něj chtěli vůz pronajmout.
Nabídka s poptávkou by se měla setkávat v rámci speciálního klubu Lynk & Co, do něhož se mohou zdarma přihlásit jak majitelé vozů této značky, tak i zájemci, kteří by si od nich chtěli vůz pronajmout. Majitel vozu si může určit, za jaký poplatek svůj vůz nabídne včetně toho, kde proběhne vyzvednutí a odevzdání. Po domluvě majitel zájemci sdílí digitální klíč a auto mu je k plně k dispozici.
Možností vlastnictví je ovšem více. Onen měsíční poplatek si mezi sebe může rozdělit více osob, které mohou využívat jeden vůz za příznivější cenovku. Samotný poplatek za používání vozu zahrnuje pojištění a servis, ovšem o tankování či dobíjení vozu se majitel či majitelé musejí postarat sami.