Aut na elektřinu tu jezdí málo, přesto je Česká republika s elektromobilitou silně spjata
Děje se tak díky přítomnosti společností, jako je ZF. Českým expertům umožňují vyvíjet řešení mobility zítřka.
Byť se historie elektromobility začala psát již v první polovině minulého století, na svou příležitost výrazně promluvit do světa automotive si musela počkat dalších 100 let. S o to větší silou však nyní do tohoto sektoru vstupuje. Ukazuje to meziroční srovnání celosvětových prodejů elektrifikovaných vozů. Oproti loňskému roku se zdvojnásobily na 6,6 milionu. Každý týden se nyní prodává více elektromobilů, než kolik se jich prodalo za celý rok 2012 dohromady, což jsou změny, které začínají být viditelné i na českých silnicích.
Tuzemský trh s elektromobily sice není tak velký jako například v Norsku či Nizozemsku, přesto se i zde odehrávají dynamické změny. Podle dat Evropské asociace výrobců automobilů se prodeje čistě elektrických vozidel za poslední měsíce u nás zvedly téměř dvojnásobně. Ukazuje se tak, že i na českých silnicích to bude v brzké době pořádně jiskřit.
Z určitého úhlu pohledu však Česká republika hraje významnou roli v oblasti elektromobility už dnes. Právě na našem území totiž probíhá výroba, ale i vývoj technologií s vozidly na elektřinu úzce spjatých. Jedná se například o technologie ovlivňující podélnou, příčnou a vertikální dynamiku vozidla. Patří sem nejen mechanické a mechatronické komponenty, jako jsou řízení, brzdy, tlumiče a elektronické řídicí jednotky. Stále větší roli hraje i software, který určuje a řídí optimální strategii jízdy a optimální součinnost všech mechanismů ve vozidle.
Vývojem všech těchto technologií se na našem území zabývá i společnosti ZF Group, spadající pod nadnárodní korporaci ZF. Podnik působí na českém trhu od roku 2002. Je tak přímým svědkem turbulentních změn, které do tohoto sektoru elektřina přináší.
Měnící se hodnoty
Masivně rostoucí zájem o vozy na elektřinu potvrzuje také Mathias Eickhoff, generální ředitel ZF Engineering Plzeň. Trend elektrifikace je dle jeho slov znát napříč všemi sektory mobility – od jízdních kol až po těžké nákladní vozy. A rozhodně nebude polevovat. Jak totiž Mathias Eickhoff upozorňuje, přechod od benzinu k elektřině není jen úlitbou národních zákonodárců, ale především cestou, jak dosáhnout nulových emisí a zlepšení kvality života ve městech. A to především díky čistšímu vzduchu a nižšímu hluku.
A to jsou hodnoty, které i díky koronaviru mají pro veřejnost stále větší význam. „Globální pandemie vyvolala u mnoha lidí změnu pohledu na věc. Větší význam přikládáme tématům, jako jsou bezpečnost a udržitelnost. A změnili jsme své chování v oblasti mobility. Jsme otevřenější vůči digitalizaci, konektivitě, pokročilým asistenčním systémům a autonomnímu řízení,“ vysvětluje Mathias Eickhoff. Podle něj nyní zákazníci očekávají mobilitu, která je elektrická, inteligentní, propojená, udržitelná, bezpečná, autonomní a také cenově dostupná.
Aby však mohlo být těchto požadavků dosaženo, je nutné splnit předpoklad maximální účinnosti pohonného systému. A v tomto ohledu si ZF udržuje ve světě dodavatelů zvláštní pozici. Od roku 2018 totiž v rámci strategického programu Mobility příští generace vyvíjí a dodává základní komponenty pro samostatný elektrický pohon s maximální účinností.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.