Avast se přidává ke stovkám firem, které bojkotují Facebook. Celkový význam kampaně je ale spíš symbolický
Inzerenti jsou pro Facebook jako živá voda. Bez firem, které jsou ochotné si platit reklamu, by největší sociální síť světa ztratila více než 90 % svého obratu. Přitom právě světové značky teď ve velkém své útraty na největší sociální síti světa zastavují.
Na Facebooku své reklamy v červenci nebude mít ani Avast. Česká antivirová firma se rozhodla přidat ke stovkám globálně významných hráčů, kteří se sdružili pod hashtagem #StopHateForProfit. Mezi přední představitele se řadí značky jako Coca-Cola, Starbucks, Adidas či Ford.
Kampaň má upozornit na fakt, že největší sociální síť světa vydělává nepřímo díky eskalujícímu násilí a nesnášenlivým výrokům. Šéfa Facebooku Marka Zuckerberga největší firmy z celého světa vyzývají k tomu, aby přehodnotil svá pravidla ohledně hranic svobody projevu nebo toho, jak moc může rozdmýchávat vášně na síti americký prezident.
„Naše poslání je dělat online svět bezpečnějším místem pro všechny (…) Za změnu a zastavení tolerance nenávistných projevů na internetu mají převzít odpovědnost také velké firmy, a proto Avast od července 2020 zastavuje veškeré globální reklamní aktivity všech svých značek na Facebooku,“ uvedl pro magazín Marketing & Media Peter Turner, viceprezident spotřebitelské divize Avastu.
Stejně jako ostatní hráči považuje Avast svůj bojkot za dočasný. Turner ostatně dodal, že doufá v brzkou proaktivní reakci Facebooku, aby mohli spolupráci obnovit. Většina ostatních účastníků bojkotu svou účast omezila právě na červenec, a tak bude zajímavé sledovat, jak se bude situace případně vyvíjet v dalších měsících.