Bageterie Boulevard následuje konkurenci. Objednávat bagety nově umožní přes 80 samoobslužných kiosků

bb

Foto: BB

Bageterie Boulevard

0Zobrazit komentáře

Český fastboodový řetězec Bageterie Boulevard po vzoru konkurentů do svých podniků instaluje samoobslužné kiosky, prostřednictvím kterých si budou zákaznici moci objednávat v celkem 40 pobočkách. Bageterie se rozhodla pro zavedení kiosků především kvůli zlepšení komfortu zákazníků. Ti podle Bageterie mohou někdy pociťovat tlak ze strany obsluhy, což se u malého pultíku s dotykovou obrazovkou téměř nikdy stát nemůže.

Se samoobslužnými kiosky se čeští zákazníci seznamují díky fastfoodovým řetězcům již od roku 2015. Jako první je do svých tuzemských prodejen začal instalovat McDonald’s, který je dnes nabízí v drtivé většině svých poboček. Na McDonald’s později navázalo i KFC, pro které v některých tuzemských pobočkách kiosky vyřídí dokonce až polovinu všech objednávek.

K těmto fastfoodovým gigantům se s nabídkou vlastních samoobslužných kiosků nyní přidává také Bageterie Boulevard. Jejím plánem je nainstalovat celkem 80 nových kiosků ve 40 restauracích situovaných ve 12 městech napříč celou Českou republikou. Zahájení instalací předcházelo testování, které mělo za úkol zjistit, zda je objednávkový systém kiosků pro zákazníky dostatečně srozumitelný – vypadá totiž trochu jinak než u konkurence.

bageterie-boulevard-kiosek

Foto: BB

Kiosky se začnou objevovat nejdříve v novějších pobočkách, u kterých s nimi architekti již dopředu počítali

„Zákazníci podle nasbíraných dat nemají s objednávkami přes samoobslužné kiosky problém, a tak jsme přistoupili k instalaci do dalších měst. Aktuálně jsou k dispozici již na šesti pobočkách v Praze, ale také v Ostravě, Plzni nebo Kolíně. Celý plán implementace kiosků je rozvržen do 20 týdnů, kdy je pořadí restaurací dáno technickou přípravou jednotlivých provozoven,“ říká Jana Nováková zajišťující systémový rozvoj a implementace v Bageterii Boulevard.

Bageterie se ovšem rozhodla jít trochu jinou cestou, co se týče grafického vzhledu objednávkového prostředí. To nabízí scénickou kompozici nabízených produktů v interaktivním prostředí, podobně jako na potištěných promo tabulích v samotné restauraci. Konkurence naopak většinou sází na separátní prezentaci jednotlivých produktů v polích. Dokončení objednávky probíhá stejně jako u konkurence, po výběru stačí již jen zaplatit, a to buď kartou, nebo elektronickou stravenkou.

„Věříme, že takto připravená nabídka je pro zákazníka lákavější a také povede k vyšším tržbám. Na druhou stranu z pohledu programování, focení, definování nabídky a změn v nabídce je tento způsob z naší strany nesrovnatelně náročnější,“ vysvětluje Jana Nováková a naráží na fakt, že při jakékoliv obměně je třeba složitější grafický zásah než jen přidání či odebrání položky v menu a celém systému.

bageterie-boulevard-kiosek2

Foto: BB

Kiosky bageterie nabízejí atraktivní prostředí

Podle nasbíraných dat Bageterie Boulevard zjistila, že kiosky obstarají 20 % tržeb a objednávka u nich zabere zákazníkovi v průměru 72 sekund. To je oproti klasickému způsobu objednání u pokladny o 42 sekund déle – je to však dáno tím, že si u kiosku zákazník nabídku produktů vybírá i prohlíží.

Navíc hned 70 % osob, které začnou s objednávkou u kiosku, ji v jeho prostředí také dokončí. Bageterie Boulevard do budoucna počítá s postupným rozšiřováním počtu kiosků, které by jednou měly zcela nahradit klasické pokladny.

IKEA a Sonos nestíhají vyrábět své hrající lampy a police. Do Česka kvůli velkému zájmu dorazí o něco později

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

ikea-symfonisk-sonos

Foto: IKEA

Lampa s reproduktorem Symfonisk

0Zobrazit komentáře

Dnes už se, snad s výjimkou audiofilů, pro domácí poslech hudby nekupují vysoké věže a velká rádia, ale jen reproduktory, do nichž může hudba proudit bezdrátově prakticky z jakéhokoliv zařízení. IKEA ve spolupráci se Sonosem v první polovině letošního roku představila inovativní koncept spojující chytrý reproduktor s tradičním kusem nábytku jako police nebo lampa a trefila se do černého.

Nové produkty se setkaly s větším úspěchem, než obě firmy předpokládaly, a tak se o měsíc opozdí jejich uvedení v Česku. IKEA už nějakou dobu neprodává jen klasický nábytek. Poměrně rychle roste její gastronomická část a nedávno založila novou divizi zaměřující se výhradně na produkty pro chytrou domácnost.

Spadají sem například automatické rolety, žaluzie čistící vzduch a právě chytré reproduktory z řady Symfonisk. Díky vkladu Sonosu se u nich nejedná pouze o zajímavý designový prvek, který náhodou vydává zvuk, ale také o skutečně kvalitní reproduktory s podobným přednesem jako u populárního Sonosu One. Při ohlášení prvních čísel zisků, které spolupráce americkému výrobci audia vynesla, jsme přiblížili jeho situaci.

ikea-sonos-symfonisk2

Foto: IKEA

Lampy a police Symfonisk

Jedná se o podstatně menší firmu, než je IKEA, zaměřující se spíše na prémiové produkty, což jí občas činí problém najít středně náročné zákazníky ochotné připlatit za design a kvalitu zvuku. Reproduktory Symfonisk oba tyto aspekty mají a díky značce největšího výrobce nábytku na světě tak Sonosu pomáhají k oslovení nové části trhu.

Strategie se ukázala jako až překvapivě úspěšná, Sonosu se totiž zisky z příslušné sekce zvýšily trojnásobně a IKEA se nyní rozhodla posunout spuštění prodeje v Česku. Důvodem pro to je podle vysvětlení firmy záměr mít dostatek produktů pro všechny, kdo o ně budou mít zájem, jinými slovy nechce, aby poptávka příliš převýšila produkci.

mona-lisa-louvre-htc

Přečtěte si takéJak by vypadala Mona Lisa, kdyby byla naživu? Louvre a HTC přibližují slavné Da Vinciho dílo ve virtuální realitěJak by vypadala Mona Lisa, kdyby byla naživu? Louvre a HTC přibližují slavné Da Vinciho dílo ve virtuální realitě

„S ohledem na maximální dostupnost produktů pro všechny potenciální zákazníky proto uvede IKEA sérii Symfonisk na český trh v závěru listopadu,“ uvedlo pro CzechCrunch české zastoupení švédského nábytkáře.

Od letošního srpna jsou dva typy reproduktoru z řady Symfonisk dostupné v mnoha evropských a několika severoamerických a dalších zemí. Na seznam patří všichni sousedé České republiky vyjma Slovenska a dále například Dánsko, Nizozemsko, Austrálie, Velká Británie, USA, Kanada a další. Kromě kompletního pokrytí střední Evropy má IKEA samozřejmě v plánu nabídku lampových a poličkových chytrých reproduktorů rozšířit i dále.

Pokud něco naznačují prodejní čísla ze zahraničí, tak i v Česku by zajímavá zařízení za 2 690 a 4 690 korun mohla být velmi populární. IKEA nám prozradila, že jen za první den se celosvětově prodalo přes 30 000 kusů reproduktorů. Přesné datum spuštění prodeje u nás zatím není známé, firma ale o něm prý bude informovat s dostatečným předstihem. Vánoční sezonu by tak měla i řada Symfonisk bezpečně stihnout.