Berlínský startup vymyslel unikátní deštník, který zůstane suchý na povrchu i po použití v dešti

Filip HouskaFilip Houska

suprella
0Zobrazit komentáře

Sychravé počasí je zpravidla indikátorem pro to, abyste před opuštěním střechy nad hlavou sáhli po deštníku. Nepříjemnost však nastává v případě, kdy je deštník po složení navlhlý a má tendenci vám zamokřit nejen oblečení, ale také například sedačky v autě. Na to reaguje německý startup Suprella s novým kreativním produktem.

Představil totiž vlastní deštník Suprella Pro, který funguje přesně naopak od deštníku klasického. Jakmile jej pohybem ruky stáhnete, respektive zavřete, složí se mokrou plochou dovnitř. Na povrchu pak zůstane prakticky vždy suchý. K tomu pomáhá nejen speciální mechanismus pro otevírání a zavírání, ale také použité materiály.

inst

Přečtěte si takéInstagram spouští funkci nakupováníInstagram spouští funkci nakupování

Na výrobu deštníků Suprella jsou použity specifické nanotechnologie a materiál, který zabraňuje prosakování vody a případnému promočení. Produkt je navíc až dvojnásobně odolnější oproti tradičním deštníkům a disponuje zvýšeným ochranným faktorem proti UV záření.

suprella_2

Nevšední deštníky z kreativních dílen berlínského týmu Suprella jsou nabízeny ve dvou variantách pod označením Suprella Pro se základní cenou na 90 eurech, tedy asi 2430 korunách, a Suprella Pro Premium za 100 eur, tedy kolem 2700 korun. Nyní na oficiálním webu navíc probíhá akce, ve které lze získat obě varianty s takřka 50% slevou.

Rozdílem jsou nejen ceny, ale také barevné provedení. Vyšší řadu je možné pořídit s různými grafickými motivy na vnitřní straně produktu. Modely z edice Suprella Pro jsou nabízeny pouze s jednobarevnými návrhy.

Foto: Suprella

O tomto konkurentovi Uberu téměř nikdo nikdy neslyšel. Přesto má už hodnotu 1,5 miliardy dolarů

Jiří SvobodaJiří Svoboda

zoox1
0Zobrazit komentáře

Trh s autonomními vozidly a carsharingovými aplikacemi roste den za dnem a tak se do povědomí investorů i širší veřejnosti dostávají postupně úplně nová jména. Jedním z nich je Zoox, dříve naprosto neznámý taxi startup, který by ale již brzy mohl být silnou konkurencí pro služby jako Uber a Lyft.

Od svého vzniku v červenci 2014 byl Zoox zafinancován celkově 290 miliony dolarů. Největší procento z této částky činí dvou set milionová investice z července, díky níž se hodnota firmy posunula na magickou 1 miliardu dolarů. Stačilo ale dalších 50 milionů a hodnota firmy je podle informací serveru TechCrunch už větší než 1,5 miliardy dolarů.

lyft_presskit_01

Přečtěte si takéZakladatel populárního přepravního startupu Lyft se rozpovídal o budoucnosti autonomních vozůZakladatel populárního přepravního startupu Lyft se rozpovídal o budoucnosti autonomních vozů

To nejzajímavější na celém případu je, že Zoox ještě ani nepřestavil svůj produkt. Je o něm známo jen to, že jedná o plně autonomní vozidlo, které se jeho autoři ale nechystají prodávat, nýbrž pronajímat k jízdám skrz vlastní službu. Přestože tato firma, kterou založili v Palo Alto australský podnikatel a designer Tim Kentley-Klay (foto nahoře) a Jesse Levinson, který se na stanfordské univerzitě zabýval vývojem autonomních aut, má podle serveru Crunchbase více než 100 zaměstnanců z firem jako Tesla, Google či Apple, většinu informací se jim daří držet pod pokličkou.

city-cars-road-traffic

Na internetu se navíc prezentuje velmi tajemně – jediné co najdeme na jejich webu je šedé logo na černém pozadí, na oficiální Facebookové stránce se navíc nenachází žádný příspěvek.

Pro srovnání, hodnota Uberu se podle různých odhadů pohybuje mezi 60 a 70 miliardami dolarů.

K rychlému zvýšení hodnoty různých automobilových startupů včetně Zoox přispěla i březnová miliardová akvizice startupu Cruise koncernem General Motors.

zoox2

Facebooková stránka Zoox je úplně prázdná

 

Foto: Zoox