Bez paniky a zběsilých reakcí. Pivo Corona kvůli koronaviru mediálně trpí, díky svému tichému marketingu ale vyhrává
Pokud dnes v baru požádáte číšníka o jednu Coronu, šance, že se střetnete s ironickými reakcemi ostatních hostů, je poměrně velká. Ne však proto, že běžný český štamgast Coronu nebere jako skutečné pivo – na vině je totiž koronavirus (v angličtině navíc psáno coronavirus), který sdílí začátek názvu s aktivně se šířící virózou. Byť se toto srovnání jeví komicky, někteří doopravdy věří, že COVID-19 pochází právě z tohoto nápoje. Výrobce Corony ovšem zachovává chladnou hlavu a ukazuje svou marketingovou profesionalitu.
Jakmile se na přelomu roku v čínské oblasti Wu-chan rozšířil nový typ koronaviru, zformovaly se různé skupiny lidí, kteří měli na tuto nákazu svůj pohled. Někteří před ní a jejími možnými smrtícími dopady silně varovali, což se rozrostlo v obrovskou mediální masírku. Jiní naopak zaujímali uvědomělé postoje a snažili se mnohdy neoprávněnou paniku klidnit.
Další si pak z koronaviru dělali legraci a produkovali kvanta memů, které se nejčastěji spojovaly s pivem značky Corona. Není na tom nic zcela zvláštního – nákaza a oblíbené, původem mexické pití se zkrátka shodují ve svém označení. O to víc v angličtině, kdy se koronavirus píše s písmenem „c“.
„38% of Americans” and 100% of Heineken Beers, won’t buy Corona beer. #COVID2019 #coronavirusus pic.twitter.com/2u2AV9ITNm
— Huston McKinney, CPA (@hustonmckinney) February 28, 2020
Vzhledem k internetové době, které nejrůznější memy vévodí, tak šlo pro ty kreativnější o vcelku očekávaný vývoj. Problém však nastal v době, kdy někteří začali skutečně věřit tomu, že Corona je minimálně jednou z příčin, proč aktuální koronavirus vznikl, a že se šíří i pitím tohoto alkoholického nažloutlého nápoje.
Průzkum, který ovládl sítě
Každý, kdo si o tomto typu viru přečetl alespoň tři řádky, musel vědět, že jde o nesmysl – COVID-19 nemá absolutně žádnou reálnou spojitost s Coronou. To by však nesměl vzniknout průzkum od americké agentury 5W Public Relations, kterému netrvalo dlouho, aby se stál prostředkem virálního šíření po Facebooku nebo Twitteru, čemuž dopomohla i stanice CNN.