Bez papíru, v cloudu a šetrně vůči přírodě. V Cleverlance pomáhají s udržitelností díky technologiím
Důvodem, proč převést dokumenty do digitální podoby, není jen ekologie, ale také rychlost. Digitalizace jde s udržitelností ruku v ruce.
Celý svět zažívá v posledních dekádách zásadní technologický rozmach. To, co bylo kdysi nepředstavitelné, se dnes řeší stisknutím jednoho tlačítka. Anebo možná ani to ne, protože stroje už dokáží do značné míry pracovat samy. Stále větší důraz se zároveň klade na ochranu životního prostředí, k níž může právě rozvoj technologií významným dílem přispět. Šetří se díky nim emise i zdroje. V srdci tohoto dění jsou také v technologické společnosti Cleverlance, kde k ochraně klimatu přispívají jak vlastními kroky, tak vývojem řešení pro své klienty.
„Využívání čistých digitálních technologií je jedním z klíčových faktorů pro udržitelnost životního prostředí,“ říká Petr Štros, šéf Cleverlance. Ve společnosti, která předloni utržila 1,4 miliardy korun a spadá do Aricoma Group miliardáře Karla Komárka, začali u sebe, respektive u vlastního byznysu. V rámci ekologického auditu byl pro působení Cleverlance pozitivní fakt, že jak v Praze, tak v Brně jeho týmy sídlí v moderních budovách, které splňují vyšší ekologické standardy. Uhlíkovou stopu se pak snaží snižovat i dalšími aktivitami.
Meziročně ji v Cleverlance srazili o třetinu a v následujících letech chtějí pokračovat snižováním o další polovinu. „Vycházeli jsme i z toho, co pracovnímu trhu přinesla pandemie – hlavně je to podpora home office a dojíždění do práce jen některé dny v týdnu. Citelný efekt má také elektromobilita, tedy postupné nahrazování firemních aut se spalovacími motory těmi elektrickými. A velkou tradici u nás má také dojíždění do práce na kole,“ popisuje Štros.
Jednotlivá opatření podle něj musí být uvěřitelná vůči zaměstnancům, aby se s nimi dokázali ztotožnit, a zároveň pragmatická, aby firmě skutečně pomáhala snižovat náklady a ve výsledku také uhlíkovou stopu. Platí to také pro takzvané offsetové programy, jež umožňují investovat do takových projektů, které ke snižování emisí přímo přispívají nebo investují do obnovitelných zdrojů.
„Jestli si totiž jako cíl dáte uhlíkovou neutralitu, tedy absolutně vůbec nezatěžovat životní prostředí svojí činností, žádnými opatřeními se jí dosáhnout reálně nedá,“ podotýká šéf Cleverlance.
Jde tedy o externí kompenzaci emisí, kdy firma například finančně podpoří výsadbu (a následnou péči) kusu lesa a stromy pak na vyčištění atmosféry pracují za ni. I tyto externí kompenzace emisí jsou napříč firmami stále vyhledávanější.
Šetřím čas i přírodu
Snižovat dopady klimatické změny mohou také jednotlivá řešení, která v Cleverlance vyvíjí pro své klienty. Mezi ně dlouhodobě patří největší firmy ze světa bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikací, průmyslu, logistiky, energetiky či automotive, které nové informační technologie nasazují ve velkém měřítku – a mají tedy potenciálně i velký dopad. Například o bezpapírových společnostech se mluví již delší dobu a postupně jich přibývá, ale potenciál redukce papírových dokumentů je stále obrovský.
„Celosvětově vidíme snahu podporovat dokumenty, které vzniknou a existují jenom ve své digitální podobě, v rámci Evropské unie se už před několika lety tato problematika ukotvila v nařízení eiDAS,“ říká Miloš Lacina z jednotky ECM v Cleverlance. Zmíněné nařízení dohlíží na elektronickou identifikaci a důvěryhodné služby pro elektronické transakce na vnitřním trhu Evropské unie. Jeho cílem je zajistit bezpečnost pro uživatele, například při elektronickém převodu finančních prostředků nebo při komunikaci s veřejnými službami, a také možnost prokázání vlastní totožnosti.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.