Billa testuje vlastní e-shop, slibuje dovoz nákupu do tří hodin. Zatím jen v Praze a Brně

Svůj e-shop řetězec zkouší zatím několik týdnů s tím, že až dostane dost zpětné vazby, rozšíří ho i do dalších míst v Česku.

Iva BrejlováIva Brejlová

Billa testuje online e-shop

0Zobrazit komentáře

Do boje o zákazníka, který upřednostňuje nakupování online, se oficiálně pustila Billa. Zatím službu jen testuje, a to pro Prahu a Brno. Těmto městům zato slibuje dovoz do tří hodin od objednání, do nabídky přitom obchod rovnou zařadil vlastní výrobu lahůdek nebo obložených mís.

Rychlost dodání Billa staví mimo jiné na tom, že zboží rozváží přímo z velkoskladů v Praze a Brně, které si pro tento účel pronajala. E-shop má nabídnout přes sedm tisíc produktů, jejich množství postupně řetězec navyšuje. Zatím nejde nakoupit v aplikaci a řetězec tak své zákazníky odkazuje na web.

Vybrat si jde z nabídky ovoce a zeleniny, chlazeného, mraženého i suchého, ale také zmíněných lahůdek, obložených baget a mís. V průběhu března se mají lidé v Brně dočkat i hotových jídel, na Prahu se dostane v květnu.

Po zkušebním provozu a vyhodnocení zpětné vazby zákazníků Billa přistoupí ke spuštění ostrého provozu. „Jakmile testovací fází projdeme, budeme usilovat o co nejrychlejší spuštění i ve zbytku Česka,“ slibuje Liam Casey, generální ředitel české Billy. Na rozvážkách řetězec spolupracuje s firmou DoDo, která zboží aktuálně rozváží v papírových taškách bez potisku.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Billa se ponořila do trhu, ze kterého si už jiné značky začaly ukusovat před lety. Z pozice klasického supermarketu do něj jako první vstoupilo Tesco, v některých městech Česka pak rozváží Albert nebo Penny. Vlastní e-shop pro regiony uvedlo i družstvo COOP.

Výrazně víc pozornosti i pokrytí republiky si však získaly čistě internetové projekty jako Rohlik.cz a Košík.cz. Rohlík se však s takovou službou dostal do zisku až po letech a Košík, i když za své služby za rok utrží něco přes dvě miliardy, každoročně své hospodaření končí ztrátou – a za poslední roky jí nasčítal na více než miliardu.

Produkty z kamenných obchodů se však objevují i u online supermarketů. Košík spolupracuje například s Tchibo, nabízí zboží Marks & Spencer nebo nabídku Kauflandu, tedy jeho privátních značek, ale i značek Alnatura nebo Delmart. Rohlík zase nechává své zákazníky vybrat z nabídky lékáren Benu, doplňků Butlers nebo Bonami.

Půlmiliardová slovenská firma pomáhá s platbami evropským e-shopům. Uspět teď chce i v Česku

TrustPay založil v roce 2009 David Rintel. Zaměřuje se na platební řešení a předloni utržil půl miliardy korun, třetina z toho byl zisk.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

rintel

Foto: TrustPay

David Rintel, spoluzakladatel společnosti TrustPay

0Zobrazit komentáře

Už čtrnáctým rokem pomáhá slovenská finančně-technologická společnost TrustPay evropským online obchodníkům s tím, aby měli jejich zákazníci k dispozici co nejvíce platebních metod, nebo minimálně ty, o které je největší zájem. Dnes firma, za níž stojí David Rintel, zprostředkovává desítky miliard korun objemu zpracovaných plateb v pětašedesáti světových měnách a působí napříč celou Evropou. Teď se chce naplno prosadit také v Česku, kde už několika e-shopům poskytovala své řešení, ale nově tu také postaví svůj tým a bude hledat další obchodní partnery.

Zavádění moderních platebních metod je podle výkonného ředitele a spoluzakladatele TrustPay Davida Rintela ve světě e-commerce rostoucím trendem, který může rozhodnout o úspěchu vybraného internetového obchodu. Rozmanitost platebních metod pomáhá obchodníkům zjednodušovat jejich byznys a také otevírat dveře na nové trhy. TrustPay totiž do své platební brány integruje lokální platební metody, což Rintel označuje za klíčové. Dnes jeho firma nabízí více než padesát různých způsobů online placení.

„Otevírání dveří nových trhů je od počátku nejen posláním TrustPay, ale i jeho podstatou. Stejně jako e-shopy, kterým pomáháme, jsme i my od svého vzniku smýšleli globálně a chtěli, aby lokální platební metody mohly snadno a rychle nabídnout e-shopy po celé Evropě. Placení online již totiž není pouze výhradou karet MasterCard nebo Visa, ale vedle nich také nespočtu stále vznikajících lokálních metod. Chceme proto českým obchodníkům poskytnout i tyto možnosti,“ vysvětluje David Rintel.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Společnost TrustPay vznikla v roce 2009 na Slovensku, postupně se začala rozpínat ve střední Evropě a následně do dalších zemí. Její služby využívají tisíce obchodníků po celé Evropě a mezi klienty je například síť obchodů se sportovním vybavením InSportline, pojišťovna Uniqa či internetový obchod Sanitino. Tržby firmy v roce 2021 činily více než 22 milionů eur, v přepočtu přes 515 milionů korun. Zisk v témže roce překročil 7,1 milionu eur, tedy více než 165 milionů korun. Výsledky za loňský rok zatím zveřejněny nebyly.

„TrustPay dosud fungoval na českém trhu tak, že jsme byli schopni nabídnout řešení českým e-shopům stejně jako každému jinému e-shopu z jakéhokoliv státu Evropské unie či světa. Nebyli jsme zde ale aktivní z hlediska byznysu a hledání nových partnerů. To se od ledna 2023 mění. Začínáme budovat tým, vytvořili jsme česky psanou webovou stránku a aktivně hledáme nové příležitosti, které nám pomohou rozvíjet náš byznys,“ doplňuje detaily k expanzi na český trh Karin Milková, komerční ředitelka TrustPay.