Billboardy za zenitem. České AD24 staví platformu nové generace a reklamu cílí podle toho, kdo stojí před obrazovkou
Svět venkovní reklamy se mění. „Obyčejné“ billboardy nebo bigboardy s tištěnou reklamou jsou stále častěji nahrazovány chytrými obrazovkami, které kromě vizuálně přitažlivějšího obsahu dokážou reklamy cílit i podle toho, kdo před nimi v daný moment stojí.
Přesně takové teď po Česku rozmisťuje tuzemská společnost AD24, jež staví komunikační platformu nové generace založenou na hyperlokálním cílení. Moderní technologie však chce využít i pro narovnání podmínek mezi inzerenty a majiteli reklamních ploch. A k poskytnutí vizibility veřejným institucím či neziskovým organizacím.
Platforma AD24 nabízí tři druhy cílení. První dva jsou podle lokality a typu provozoven, čímž se ve své podstatě oproti klasickým billboardům nebo plakátům neliší – například obyvatele úzce zaměřeného okolí osloví v místní večerce, širší spádovou oblast a aktivně žijící lidi třeba ve fitness centru.
AD24 však k chytrým obrazovkám připojuje kamery a díky spojení s umělou inteligencí dokáže poznat věkové rozmezí nebo pohlaví lidí, kteří před nimi stojí. Konkrétní kampaň pak obrazovka zobrazí třeba jen v případě, že se před ní nachází právě osoba z vybrané skupiny. „Samozřejmě lze všechny tři druhy cílení kombinovat a dosáhnout průniku přesně tak, jak inzerent potřebuje,“ vysvětluje pro CzechCrunch Radek Šalomon, spoluzakladatel AD24.
Platforma oproti klasickým nosičům dokáže technologie využít také k výrazně lepší analytice zásahu reklamy, čímž částečně řeší i typický problém outdoorových a offline kampaní. Pokud člověk kolem obrazovky jen projde, platforma jej nezaznamená. Na to je potřebné, aby daná osoba plochu obrazovky opravdu zhlédla. Data se neprodleně přenáší do cloudu a inzerent vidí výsledky v reportingu.
„Výhodou celé platformy je i fakt, že žádným způsobem neprofiluje ty, co na obrazovku koukají. Umí rozpoznat věk i pohlaví, ale nikam si neukládá záznam kamery nebo obrázky z ní. Využívá pouze datovou interpretaci a ani ta neopouští daný ADbox. Je tak plně v souladu s GDPR i naším vnitřním pocitem, kdy sami klademe velký důraz na ochranu svého soukromí,“ utvrzuje Šalomon.
Cíl 400 obrazovek do konce roku
Devětatřicetiletý podnikatel se do vývoje systému společně se svým týmem pustil v roce 2018, celý produkt i systém si firma vyvíjí sama. Hardware (který obrazovky propojuje, ne samotné displeje) AD24 poskládalo od prvního do posledního šroubku. Software byl pak naprogramovaný tak, aby byl zcela bezúdržbový a v případě potřeby se sám restartuje a obnoví.
Vývoj platformy, která je stavěna modulárně, aby šla maximálně přizpůsobit různým potřebám, vyšel na jednotky milionů korun, které do firmy vložil čtyřčlenný zakládající tým. Ve druhé polovině loňského roku pak došlo na testování systému v pěti provozovnách v Praze a Středočeském kraji, což týmu přineslo velké množství dat, se kterými pak mohl pracovat na dalších vylepšeních.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.