Black Friday v číslech: Vzrostl zájem o kosmetiku, nejvíc ale o zábavu a hry, říká šéf Shoptetu
Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst. Jejich obrat během Black Friday meziročně vzrostl o deset procent, návštěvnost o čtvrtinu.
Samuel Huba, ředitel Shoptetu
Navzdory celkovému poklesu trhu e-commerce, který je primárně vedený velkými internetovými obchody, hlásí naši obchodníci opětovný růst (na Shoptetu funguje přes 37 tisíc e-shopů – pozn. red.). Jejich obrat se během Black Friday meziročně zvýšil o deset procent, a nárůst návštěvnosti vzrostl dokonce o 26 procent oproti předešlému víkendu. Obrat všech českých e-shopů na Shoptetu dosáhl během jediného dne přibližně 300 milionů korun.
Malé a středně velké e-shopy si tak udržují stabilní tempo růstu a začínají konkurovat větším hráčům na trhu. Zákazníci zároveň investují více času do průzkumu obchodů – vyhledávají nejvýhodnější ceny, ale rovněž také projevují zájem o objevování unikátních produktů a služeb, které právě tyto e-shopy nabízejí.
Během Black Friday byly nabízeny slevy napříč různými kategoriemi produktů, přičemž jejich průměrná hodnota dosáhla 23 procent. Zákazníci, kteří měli zájem o nové oblečení, mohli využít ještě výhodnějších nabídek, neboť oděvy mohli nakoupit až o 34 procent levněji. Pro ty, kdo měli zájem o nákup kosmetiky, byly slevy mírně nižší, a to okolo 21 procent. Nejvíce uspořit ale mohli u nákupu hodinek, kde prodejci nabízeli nebývale vysoké slevy dosahující průměrně až 52 procent.
Segment kosmetiky mezitím pokračuje v růstu, který byl patrný již v předchozím kvartále, kdy obrat meziročně vzrostl o 38 procent. Podobný meziroční nárůst byl zaznamenán také na Black Friday, a to o 32 procent. Z tohoto trendu je zřejmé, že čeští zákazníci začali více investovat do krásy a osobní péče. Zejména populární jsou e-shopy s luxusní a přírodní kosmetikou lokální výroby.