Bohemia Interactive je připravená na hry budoucnosti. Tvůrce legendární série Arma představil nový herní engine
Česká herní společnost Bohemia Interactive má ve svém portfoliu úspěchů mnoho významných položek. Vytvořila globálně úspěšné vojenské simulátory Arma, počátkem letošního roku do ní vstoupil čínský technologický gigant Tencent a její osamostatněná odnož dokonce spolupracuje s NATO. Teď se k úctyhodnému výčtu přidává další zářez. Po letech práce Bohemia Interactive spouští svůj nový (už druhý) engine pro vývoj her s názvem Enfusion.
Herní engine je takříkajíc motorem každé videohry, je to softwarový rámec, na kterém celá hra stojí. Od způsobu vykreslování grafiky přes simulování fyzikálních zákonů až po systém ukládání postupu hrou nebo využití umělé inteligence. V mnoha případech studia pro svoje tituly licencují enginy od jiných firem, jako jsou třeba Unreal nebo Unity, zvlášť pro větší firmy je ale lepší vytvořit si vlastní.
Některé hry totiž mají buď příliš specifické vlastnosti na to, aby stačilo jen mírně upravit základ od někoho jiného, nebo jejich tvůrci chtějí větší kontrolu a nezávislost. To platí i v případě největšího českého herního studia Bohemia Interactive (BI).
„Už od založení společnosti před 22 lety jsme preferovali využívání vlastního in-house enginu. Nic jiného na trhu nám totiž neumožňovalo vytvářet takové hry, jaké bychom chtěli, tedy simulace s detailní fyzikou fungující v masivním měřítku otevřených světů, které si mohou hráči a komunity snadno přizpůsobit k obrazu svému,“ říká šéf BI Marek Španěl.
Firma dosud používala vlastní engine Real Virtuality, který se objevuje ještě v nejnovější verzi simulátoru Arma 3. BI ho ale označuje za dosluhující a do budoucna technologicky příliš omezený. Enfusion, který začal vznikat prý už v roce 2014, má být oproti tomu připravený pro vytváření her v následující dekádě.
Nový engine, na němž se systematicky pracovalo poslední čtyři roky a aktuálně se na něm podílí tým třiceti vývojářů, má proto patřit mezi nejdůležitější projekty firmy. Jeho základem je multiplatformnost, takže umožňuje hry vytvářet jak pro PC, tak i konzole Xbox a PlayStation.
Nechybí podpora DirectX 12 ani moderní renderovací mechanismy, díky nimž má audiovizuální stránka her s novým enginem odpovídat dnešním i budoucím standardům. Vedle optimalizace využití moderních procesorů a grafických karet vývojáři kladli velký důraz také na síťový kód pro kvalitní multiplayer.