Boj proti hmyzu založený na datech. Češi investují do startupu, který buduje digitální pasti
Scoutlabs buduje síť digitálních pastí pro sledování migrace a rojení hmyzu. Zemědělcům tak umožňuje bojovat proti škůdcům udržitelnějším způsobem.
Hmyz každoročně zničí potraviny, které by nasytily miliardu lidí, běžně používané postřiky se přitom někdy jeví jako neúčinné. Do boje proti škůdcům se vydal zemědělský Scoutlabs s maďarsko-britskými kořeny, jenž buduje digitální pasti pro sledování pohybu hmyzu. I když zatím startup negeneruje tržby, zaujal mimo jiné i české investory a uzavřel své první finanční kolo. Přinášíme přehled nejdůležitějších informací.
Zainvestovaný startup: Scoutlabs
Kdo investuje: Vedle Interactive Venture Partners jednoho z největších amerických vlastníků půdy Thomase Peterffyho, fondu SVG Thrive a Impact Ventures investovalo také české Depo Ventures.
Kolik a v jakém kole: 2,1 milionu dolarů (49 milionů korun) v pre-seedu
Co Scoutlabs dělá: Snaží se zabránit tomu, aby hmyz neničil potraviny. Jde na to ale jinak než cestou chemických postřiků – vyvíjí síť digitálních pastí pro přesné sledování migrace a rojení hmyzu, což má zemědělcům dovolit bojovat proti škůdcům udržitelnějším a účinnějším způsobem.
Sídlo startupu: Sídlí v Budapešti a Londýně, funguje v Maďarsku, Velké Británii a ve Spojených státech.
Zakladatelé: Spoluzakladatelé Donát Posta a Jimmy Fong jsou sami zemědělci a ve svém startupu si dali za cíl učinit digitální monitoring hmyzu dostupným pro miliony zemědělců.