Bojoví roboti s českou stopou. Vývojáři podepsaní pod oblíbenou hrou s tanky stvořili novou střílečku

Střílečka Steel Hunters od studia Wargaming vznikla i díky českým pracovníkům světové firmy a láká na multiplayerové mechanické souboje.

Michal MančařMichal Mančař

steel-hunters-wargaming-08

Foto: Wargaming

Steel Hunters je online akce s obrněnými bitevními roboty

0Zobrazit komentáře

Pražská pobočka mezinárodního herního studia Wargaming je jednou ze součástek, díky kterým šlapou mašiny jménem World of Tanks nebo World of Warships. Tedy online akce, ve kterých hráči ovládají skutečnou vojenskou techniku. Teď ale česká část studia pomohla na svět hře s úplně jiným námětem. S válčícími roboty.

Zajímá vás herní průmysl v Česku?

Tak se přihlaste k odběru našeho videoherního newsletteru Good Game!

Newsletter Good Game | Poslední vydání

Tanky, lodě a letadla vyměnili za mechy – neboli gigantické bojové stroje jako z japonského anime. Videoherní tvůrci ze společnosti Wargaming právě představili světu svou novinku Steel Hunters, která má jasnou českou stopu. „Pražská pobočka Wargamingu byla v přípravách Steel Hunters zásadní. Sídlí zde publishingový tým, který má vlastně celé vydání na starosti,“ říká pro CzechCrunch PR manažer firmy Karel Drda.

Praha tak nebyla centrem samotného videoherního vývoje, což je na herním trhu přece jen častější případ. Úkolem zdejšího zastoupení Wargamingu bylo dostat Steel Hunters do světa. Online akce zaměřená na soupeření živých hráčů i AI soupeřů právě vyšla na Steamu – a dokonce zdarma.

„I když obří mechy nabízejí jiný herní zážitek, není to úplná změna zaměření. Stále děláme akční masivně multiplayerové online hry,“ popisuje Drda s odkazem na stávající portfolio Wargamingu. Tomu vévodí titul World of Tanks a podobně koncipovaný námořní titul World of Warships a letecký World of Warplanes. I na nich se v Praze pracuje. „Ale mají svůj vlastní tým,“ dodává zástupce firmy.

Steel Hunters vychází v takzvaném předběžném přístupu, tedy plně hratelné, ale stále vyvíjené verzi. Do finální podoby budou moci promluvit svou zpětnou vazbou i sami hráči. Ti si v online kláních zvolí jeden ze sedmi robotických strojů – Huntery z názvu hry – s různými schopnostmi, plní úkoly a postupně vylepšují svůj arzenál.

Wargaming je globální studio se sídlem na Kypru, jeho pobočka v Česku patří mezi největší domácí herní společnosti. Závěrem loňského roku zveřejnila finanční výsledky za rok 2023, ve kterém dosáhla na tržby bezmála 600 milionů korun. Prakticky stejně na tom byl pražský Wargaming i o rok dříve, také v dřívějších letech generoval stamilionové tržby.

A jestli jste velkými fanoušky obrněných bitevních robotů – kdo by nebyl! –, možná vás pobaví i jedna česko-retro-roboto zajímavost. Futuristické válečné stroje s českou stopou totiž najdete nejen v čistě digitálním válečnictví. Už v devadesátkách tady totiž firma Altar, tvůrce legendárního Dračího doupěte, vydala český překlad stolní hry BattleTech.

Tedy přesně toho titulu, podle kterého vznikla slavná herní značka MechWarrior. No a ve fiktivním světě BattleTechu, který dodnes generuje miliony dolarů, dokonce hráli Češi nemalou roli. Podobně jako ji hrají ve skutečném světě a globálním videoherním byznysu.

Herní hity Assassin’s Creed, Far Cry a Rainbow Six získaly obří investici z Číny. Od firmy známé i v Česku

Ubisoft zakládá dceřinou společnost, pod kterou budou patřit jeho nejcennější videoherní klenoty. A čínský obr Tencent bude u toho.

Michal MančařMichal Mančař

ubisoft

Foto: Ubisoft

Ubisoft a Tencent rozjíždí společný projekt, pod který patří Far Cry, Assassin’s Creed a Rainbow Six

0Zobrazit komentáře

Čínská technologická firma Tencent cpe obří peníze do západního herního průmyslu. Společnost, která drží 40procentní podíl i v největším českém videoherním studiu Bohemia Interactive, utratí v přepočtu téměř 30 miliard korun za investici do herních hitů Assassin’s Creed, Far Cry a Rainbow Six od Ubisoftu.

Odebírejte newsletter Good Game

Zajímá vás herní průmysl v Česku i ve světě? Přihlaste se k odběru.

Newsletter Good Game | Poslední vydání

Nejdřív trochu kontextu. Všechny v úvodu vyjmenované série (a spousta dalších her, třeba Star Wars Outlaws) patří Ubisoftu. Jedné z největších herních společností světa – její hodnota atakuje 50 miliard korun a zaměstnává na dvacet tisíc lidí – se sídlem ve Francii. Ale také společnosti, která má vážné problémy.

Hodnota akcií Ubisoftu už čtyři roky v řadě povážlivě klesá, prodeje her nenaplňují očekávání, vedení firmy v čele se spoluzakladatelem Yvesem Guillemotem je akcionáři kritizováno. Řešení situace? Jít do byznysu s Čínou. Tedy vlastně ho ještě více prohloubit.

Ubisoft zakládá dceřinou společnost, jež bude držet práva na jeho nejcennější klenoty Assassin’s Creed, Far Cry a Rainbow Six. A Tencent výměnou za 1,16 miliardy eur neboli 29 miliard korun získá čtvrtinový podíl. Celková valuace nového projektu činí čtyři miliardy eur – potvrzení toho, že i v Tencentu věří, že Ubisoft byl podhodnocen.

„Otevíráme novou kapitolu Ubisoftu. Urychlujeme transformaci naší společnosti a tohle je základní krok v proměně jejího fungování,“ uvedl šéf společnosti Guillemot. „Vytváříme tím ty nejlepší podmínky pro růst a úspěch těchto her,“ dodal jeden z pěti bratrů, kteří stáli u zrodu francouzské firmy.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„S nadšením prohlubujeme dlouhotrvající partnerství s Ubisoftem a naše investice odráží důvěru, kterou v jeho tvůrčí vizi a schopnosti máme. Ve zmíněných značkách spatřujeme obrovský dlouhodobý potenciál,“ okomentoval rozšíření spolupráce Martin Lau, prezident Tencentu.

Čínský konglomerát už v roce 2018 přímo do Ubisoftu investoval a drží v něm deset procent, o čtyři roky později získal podíl i v jeho mateřské společnosti držené bratry Guillemotovými. Součástí nové firmy budou studia pracující na uvedených hrách po celém světě od Montréalu až po Sofii. Jejich vedení má zůstat plně v rukou Ubisoftu, který si navzdory trápení v těchto týdnech připsal úspěch v podobě dobře přijaté novinky Assassin’s Creed Shadows.

Pro Tencent je investice další z řady vstupů na západní videoherní trh. Čínská firma vlastní například Supercell, finské vývojáře mobilních her jako Clash Royale nebo švédský Fatshark, autory online akcí Warhammer 40 000: Darktide či Vermintide. Investovala také do Roblox Corporation, tvůrců stejnojmenného herního fenoménu, či do populární platformy Discord.

Tencent je jméno dobře známé i v českém herním průmyslu. V roce 2021 mu 40procentní podíl odprodala největší česká herní firma Bohemia Interactive. „Myslím si, že to od nás bylo správné rozhodnutí. Ačkoliv třeba v otevírání dveří na čínský trh jsme si možná slibovali víc. Nicméně nás nechávají dělat si, co chceme,“ uvedl nedávno pro CzechCrunch spoluzakladatel studia Slavomír Pavlíček.